Soutěž v řízení firem vyhráli Rusové

Soutěž v řízení firem vyhráli Rusové

Pražský Obecní dům ve čtvrtek hostil finalisty Global Management Challenge, světové soutěže, ve které si studenti mohou vyzkoušet strategický management a simulaci řízení firmy. Vyhlašování se účastnilo 24 zemí z celého světa a vůbec poprvé se finále uskutečnilo v České republice. První místo si vybojoval tým z Ruské federace.

V rámci soutěže GMC vedou jednotlivé týmy virtuální podniky na třech světových trzích, kde prodávají tři produkty. Cíl je jasný, tým musí maximalizovat cenu akcií své firmy. Hodnota akcie pak určuje vítěznou firmu na trhu i vítězný soutěžní tým. Letos projevili nejlepší prodejní schopnosti ruští účastníci.

Český tým se sice do světového finálového kola neprobojoval, ale i tak o ně mohou firny jevit velký zájem. Účast a umístění v soutěži napovídají velkým korporacím, kde mají hledat elitu svého managementu. Generálními partnery soutěže jsou totiž letos J&T Banka a Škoda Auto, mezi další významné partnery patří také ČSOB, Deloitte, GALARD nebo Apogeo. To jsou jen samé atraktivní možnosti pro české talenty.

Národní úroveň každého státu probíhá většinou ve třech kolech. Každé kolo se skládá z pěti kroků, které představují strategické rozhodnutí firmy na další "herní čtvrtletí". Do letošního ročníku, který v tuzemsku zaštiťuje Vysoká škola finanční a správní, se za Českou republiku přihlásilo 53 týmů z více než deseti univerzit. V národním finále už se jich ale utkalo jen osm a vítěz získal možnost bezplatného studia MBA City Universiy of Seattle na VŠFS.

Vítězové národních finále GMC se probojovávají skrz semifinále a poté finále, které se letos poprvé konalo v Česku. Češi se soutěže účastní od roku 2000 a od té doby vybojovali šest medailí. Rekordně největší počet týmů se tento rok zaregistroval v Číně. Přihlášku podalo více než 2000 týmů, což představuje šest až deset tisíc studentů. Do úplného finále se ale může z desetitisíců studentů dostat jen osm nejlepších týmů z celého světa.

Co je GMC?

Soutěž Global Management Challenge ověřuje teoretické i praktické manažerské dovednosti studentů a současně je učí nést důsledky svých rozhodnutí. Jen na nich totiž záleží, zda virtuální firma, kterou řídí, uspěje na vybraných trzích. Jednou z hlavních předností soutěže je spolupráce studentů s prestižními firmami. Ty se do projektu zapojují nejen jako partneři, ale i jako patroni podporující své týmy. Firmy poskytují soutěžícím odbornou pomoc a zasvěcují je do principů řízení společnosti, samotná rozhodnutí jsou ale plně na studentech.

Text: Veronika Doskočilová

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější