reklama

Jsme na Facebooku! Koukni, co je nového.

Seriál na Studenta.cz Dělat (si) radost - Doba je konzumní, jsme i my? Co nám vlastně dělá radost?

CSR pro každého z nás alias společenská odpovědnost na sněhu

28.12.2017 / Kariéra

Společenská odpovědnost firem (CSR) se často vnímá jen jako pomoc potřebným, jako charita. Ve skutečnosti ale jde o velmi široké aktivity, které se mohou rozprostírat od příspěvků na sirotky přes zachovávání kulturního dědictví až po ochranu světových zásobáren kyslíku nebo vody. Anebo – když zůstaneme třeba u nás doma v Česku – může se týkat i bezpečí nás všech.

Ochladilo se, Vánoce jsou za dveřmi a zhruba tři miliony Čechů lyžují. Jenomže – ne všechny sjezdovky jsou perfektně zabezpečené. A právě do této situace vstupuje energetická společnost innogy a její CSR aktivity, mezi něž už dvanáctým rokem patří mimo jiné také podpora českého lyžování. Proč a jak innogy českým lyžařům pomáhá, to nám vysvětlil její ředitel komunikace Martin Chalupský.

Čím byste řekl, že vaše společnost nejmarkantněji pomohla českým lyžařům?

Díky našemu projektu se zejména podařilo zvýšit bezpečnost rekreačních lyžařů na českých horách. Do našich třinácti lyžařských partnerských areálů jsme totiž pořídili během jedenácti lyžařských sezon více než šestnáct kilometrů bezpečnostních sítí, téměř 650 kusů ochranných matrací, více než 700 bezpečnostních tyčí, 74 panoramatických map nebo více než 2000 kusů traťových terčů. To myslím mluví samo za sebe.

Kromě toho jste zavedli slevovou innogy kartu.

Se kterou na hory jezdí přes 70 tisíc lidí, ano. Je to pro nás i naše zákazníky jistý bonus. Nabízíme s ní slevu 20 procent z ceny jednodenního skipasu, slevu 10 procent z ceny rodinných jednodenních skipasů a spoustu dalších výhod.

Spolu s Českou televizí rovněž už sedmým rokem pořádáte reality show „S ČT sport na vrchol“, které se účastní stovky amatérských lyžařů. Proč jste se rozhodli na této show podílet?

Vedl nás k tomu rozhodně zájem o sportování, v tomto případě o lyžování. Tato reality show je ojedinělá i ve světovém měřítku. Celý koncept přitom vznikl poměrně rychle. Když budu přesný, tak jsme ji dali s ČT dohromady zhruba za 14 dnů. Stále mě překvapuje, kolik amatérských lyžařů podává skutečně vynikající výkony blížící se těm profesionálním a jaká je mezi účastníky úžasná atmosféra. 

Vše perfektně doplňuje náš projekt energie českého lyžování, v rámci kterého podporujeme také lyžařské školy a výchovu talentů. V každém z areálů, se kterými spolupracujeme, jsme partnerem lyžařské školy. Podporujeme i Sportovní gymnázium ve Vrbně pod Pradědem a Sportovní akademii ve Špindlerově Mlýně. Obě školy spojují vzdělávání s výchovou a přípravou budoucích vrcholových závodníků v zimních sportech. 

Lyžování a film

Kromě českého lyžování innogy také už dvanáct let podporuje českou kinematografii. Na pomoc filmové produkce, dokumentaristice, literární přípravě či budoucím filmařům jen v roce 2017 investovala přes 25 milionů korun.

Co je cílem téhle akce?

Cílem projektu je mimo jiné objevit nové talenty, protože lyžování u nás má velkou tradici: podle jednoho průzkumu lyžují až tři miliony Čechů, což je opravdu fantastické číslo. To by bylo, abychom nenašli pár borců, kteří budou schopni následovat ty lyžařské hvězdy, které máme dnes. Za šest sezon si projekt vyzkoušelo už přes 14 000 lidí. Náš dobrý pocit z celé akce je navíc znásoben tím, když na sjezdovce mezi brankami vidíme dětské závodníky.

Diskusní fórum

reklama
reklama
reklama