reklama

Jsme na Facebooku! Koukni, co je nového.

Seriál na Studenta.cz Závislost na technologiích: Jsou technologie drogou moderní doby? Nejsme na nich tak nějak... závislí?

Jak vnímáme úspěch?

25.10.2016 / Společnost

Zajímá vás, co činí úspěšné lidi šťastnými? Většinu z vás asi napadnou peníze a finanční jistota do konce života dotyčného i celé jeho rodiny. Tučné bankovní konto mu zcela jistě přinese radost, avšak většina těch nejúspěšnějších uvádí na žebříčku hodnot peníze až na nižších příčkách. 

Jistě znáte příběhy slavných, kteří začínali od úplné nuly a vybudovali nadnárodní firmu, i když na samém počátku měli na účtu pouhých sto korun. K samotnému pokoření trnité cesty plné vzestupů a pádů až na pomyslný vrchol je zapotřebí značné dávky motivace, odhodlání, nebo třeba rodinného zázemí. Když se zrovna nedaří a podnikatel je jen krůček k tomu to celé zabalit a vzdát, pokud při něm stojí jeho partner, manželka či nejlepší kamarád, vždy ho podpoří. A právě to jsou ti lidé, kterým jako první děkují oni úspěšní, když dosáhnou čerstvého úspěchu. 

Úspěch. Samozřejmě každý ho vnímá jinak a jsme si zcela jisti, že většina čtenářů si při pomyšlení na něj představí sebe sama na havajské pláži s koktejlem v ruce a kufrem plným peněz vedle sebe. Jenže peníze se omrzí. 

Peníze a spokojenost?

Největší hvězda basketbalové NBA LeBron James si přijde v přepočtu na 5 milionů korun denně. Jasně, komu by se to nelíbilo. Během prvního týdne si koupíte drahé auto, pak druhé, pak je nakoupíte i pro celou rodinu. V prvním měsíci nashromáždíte několik moderních bytů, postavíte si vilu a letní sídlo ve Švýcarsku. Během čtvrt roku budete vy i vaši blízcí zaopatřeni na celý zbytek vašich životů, stejně tak jako charitativní organizace, kterou si vyberete. A co dál? Protože už zítra budete o dalších pět milionů bohatší… 


Ti nejúspěšnější všechny tyto věci mají. Ve výsledku je to ale stejně rodina a přátelé, kteří z velkého domu dělají domov a pomáhají dotyčnému si onen úspěch náležitě vychutnat. 

Kdo si naopak své peníze umí vychutnat se vší pompézností, a to bez přátel i rodiny, je Dan Bilzerian. Instagramový král, žijící ve Spojených státech, si peníze vydělal hraním online pokeru a také tučným kapesným od otce. Oblíbené sociální síti doslova vládne a krmí nadšené followery fotkami spoře oděných modelek, které s ním všechny bydlí, selfiečkama s vlastním aligátorem, či zbraněmi a tanky. Ve svých pětatřiceti letech údajně prodělal už tři infarkty, a tak by si měl dávat pozor na bezhlavé každodenní oslavy života, které pořádá všude po světě. 

Cesta na vrchol?

Ideálním postupem je vytyčení hlavního cíle, kterého chcete dosáhnout a také datum, do kdy by se vám to mělo podařit. Máte? Nyní sešlápněte plynový pedál až k podlaze a neohlížejte se za sebe. Hlavní cíl si rozplánujte do menších dílčích cílů, které můžete plnit na měsíční bázi. Snažte se změnit svět, usnadnit lidem jejich životy, ne podnikat kvůli vlastnímu výdělku. Ten se samozřejmě dostaví i v prvním případě, ale budete z něj mít rozhodně lepší pocit. 

Po světě chodí jen hrstka lidí, která v sobě podnikavého ducha objevila již v dětství, jako například Warren Buffett. Dnes druhý nejbohatší člověk světa začínal ještě v předškolním věku prodejem plechovek Coca-Coly, které ráno nakoupil za 25 centů a během dne prodal za dvojnásobek. 


Pak je tu sorta lidí, kteří šli bezhlavě dál i v momentě, kdy by se ostatní zastavili a obrátili k cestě nazpět. Jednoho z nejznámějších filmových režisérů Stevena Spielberga ani nadvakrát nepřijali na University of Southern California, kde se chtěl věnovat filmové tvorbě. Když pak o pár let později prorazil, USC po něm pojmenovalo jednu ze svých budov a sama mu nabídla udělení čestného titulu. 

Co tedy znamená úspěch? To nemůžeme říct. Každý jej vnímá jinak a ve stejné situaci, kdy se jeden cítí úspěšný, se druhý může cítit mizerně. A tak přemýšlejte o tom, v jakém momentě byste se vy cítili na vrcholu. 

Vymezte si cíl a upněte se k němu. Držíme vám palce! 

Text: Oliver Sálus
Foto: bigstockphoto.com, pixabay.com

Diskusní fórum

reklama
reklama
reklama