Světová hvězda v oblasti inovací Tony Ulwick míří na pražský festival

Světová hvězda v oblasti inovací Tony Ulwick míří na pražský festival

Třetí ročník Festivalu Česká inovace přiváží do Prahy Tonyho Ulwicka, jednu z nejvýraznějších světových osobností v oblasti inovací. Největší setkání inovátorů v ČR obsadí 14. 3. 2014 celou Národní technickou knihovnu. Celodenní program nabídne kromě vystoupení světového inovátora příběhy úspěšných českých podnikatelů, velkou diskuzi mezi zkušenými i začínajícími inovátory, workshopy, výstavy, inovátorské zóny a jarmark, soutěže, skvělou afterparty a mnoho dalšího.

Tony Ulwick je jednou z nejvýraznějších světových osobností v oblasti inovačních procesů. V roce 1991 v San Franciscu založil konzultační firmu Strategyn zaměřenou na inovace, která má nyní pobočky v USA, Evropě a Austrálii.

Ulwick přišel s inovační teorií orientovanou na výsledky, v angličtině Outcome-driven innovation process, založenou na propojení hodnot dané společnosti s hodnotami, které si definuje sám zákazník.

Tato strategie spočívá v teorii, že lidé si pořizují produkty a služby, aby dosáhli konkrétního výsledku. Obchodníci by se tak měli zamýšlet primárně nad tím, co konkrétně výrobek či služba přinese zákazníkovi, ne jakým způsobem toho bude dosaženo. Například prodejce vrtaček musí nejprve zjistit, co jeho zákazník koupí jeho produktu sleduje – Kupuje si vrtačku jako takovou, protože je milovníkem techniky nebo sběratel?  Pořizuje si tak vlastně díru ve zdi? Zavěšení obrazu? Anebo požitek z pohledu na již pověšený obraz? Jen tak může přijít na opravdové inovace a posunout svůj business dál.

Impulsem k vytvoření této nové strategie pro něj byly události v 80. letech, kdy byl svědkem toho, jak se společnost IBM snažila neúspěšně uvést na trh nové produkty. Předchozí inovační postupy byly podle Ulwicka neúčinné, protože se překrývaly, byly nekompletní nebo zbytečné. Díky použití své nové metody se Ulwickovi podařilo uvést na trh nové produkty předních světových firem s pětkrát vyšší mírou úspěšnosti.

Ulwick je mimo jiné autorem bestselleru What Customers Want z roku 2005, kde popisuje, jak je inovační teorie dosahování výsledků převáděna do praxe pomocí inovačního procesu orientovaného na výsledky.

V roce 1994 pomohl firmě Cordis Corporation uvést na trh novou řadu angioplastických balonků, které se používají k rozšíření zúžených či ucpaných tepen. Firma uvedla na trh 19 nových výrobků, a všechny se okamžitě staly mimořádně populárními.

Podíl na trhu se zvýšil téměř o 20 procent. Ulwick se zasloužil o nárůst tržeb v řádech miliard dolarů v desítkách celosvětových firem, jako například Microsoft, Johnson & Johnson a Motorola.

Ulwick v průběhu spolupráce s desítkami světových firem v oblasti inovací shromáždil poznatky, díky kterým přetvořil celý inovativní proces. Nově definoval roli zákazníků i jejich potřeb, ale také trhu a jeho členění.

Redefinoval také proces tvorby a testování nových nápadů. V současné době pomáhá ředitelům firem pomocí svého inovativního procesu formulovat produktové strategie, které urychlují růst.

Kdy: 14. 3. 2014

Kde: Národní technická knihovna, Praha

www.festival-cin.cz

pozvánka : http://issuu.com/blueevents/docs/fcin

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější