Zkusili jsme: Peugeot 208 - mrštná ještěrka do města

Zkusili jsme: Peugeot 208 - mrštná ještěrka do města

Typické moderní malé auto. Ve městě úspěšně kličkuje z pruhu do pruhu a do kopce bez problémů předjede i autobus. Sportovní prvky jako tvarované sedačky, malý volant nebo štíhlá řadicí páka nám na chvíli daly pocit, že jsme na Hungaroringu.

Luděk: Lehkonohý šetřílek

Oproti předchozímu typu je Peugeot 208 výrazně lehčí, přitom nabízí komfortnější a kvalitnější interiér. V testu jsme se svezli pětidveřovou verzí v atraktivním modrém laku Virtuel, který dává vyniknout designu auta. Ten je jednou z předností dvěstěosmičky, auto působí svěžím dojmem a dává zapomenout na „tlamu“ modelu 207. Trochu připomíná dnes už legendární typ 206. Na rozdíl od něj má více rošťáckého šmrncu.

Foto: Studenta

Na interiér auta jsem byl hodně zvědav, Peugeot totiž přišel s netradičním řešením přístrojového panelu. Posunul ho výše a dále k hraně čelního skla, takže klasická „kaplička“ je teď namísto v průhledu volantem vidět nad ním. Podle mě je to skvělé řešení, oči řidiče to mají z „přístrojovky“ k vozovce blíže, a tak i když se zrovna vehementně snažíte dodržovat tu zatracenou padesátku na úsekovém radaru, máte stále slušný přehled o dění před autem. Mimochodem, volant je také skvělý, má vcelku malý průměr a tlustý věnec, dvěstěosmička se tak dobře ovládá. Jízdní vlastnosti jsou příjemně nezáludné a ležérní odpružení se dobře hodí na pražskou dlažbu. Kdo ale rád ostřejší svezení, vybere si verzi s benzínovým turbo motorem THP o výkonu 156 k. Pokud ani to nestačí, bude si muset zřejmě počkat na verzi GTI.

Foto: Studenta

My jezdili dieselovou 1.4 HDi. S ní si zábavu užijete při honu za co nejnižší spotřebou, tohle provedení patří k nejstřídmějším na trhu. Výrobce udává průměr 3,8 litru a dostat se na 4 litry není žádný kumšt. Pohled do akčního ceníku ukazuje, že 208 se základním litrovým tříválcem stojí 229 000 korun, což není úplně málo, ale víceméně to odpovídá konkurenci. Do konce března teď Peugeot nabízí bonus k výkupu ojetého vozu a auto prodává za cenu od 199 000 Kč (při využití financování Peugeot Finance si lze odložit splátky o půl roku) a navíc každý k nákupu 208 s Peugeot Finance dostane výlet na Roland Garros. Zajímavější jsou lepší verze s vyšší výbavou a výkonnějšími motory. Za cenu okolo 300 000 korun můžete vybírat z řady provedení s hodně dobrou výbavou, která může zastínit i vozy o nějakou tu třídu výše.

Foto: Studenta

Mariana: Láska z Francie

S tímhle frantíkem to byla zase láska na první pohled. Jeho propracovaná postavička, tmavě modré provedení a četné chromové ozdůbky z něj dělají něco mezi stylovým elegánem a sympatickým sporťákem, se kterým se zaručeně nejlíp budete cítit ve víru velkoměsta. Jak ale dobře víme, nejdůležitější je, jaký je váš vyvolený uvnitř – a ani v tom mě můj pežotek rozhodně nezklamal. Interiér je samá kudrlinka, k tomu bledě modrá opět střídaná chromem a krásná dotyková obrazovka vévodící palubní desce… Pan 208 má prostě úroveň.

Foto: Studenta

Čím dalším mě tenhle brouček mile překvapil? Upřímně, asi nejvíc jsem se zamilovala do jeho super pohodlných sedaček, ze kterých ani po delší době nebolí záda a navíc jsou vyhřívané, což naše krásná pozadí (zejména v zimních měsících) jistě náležitě ocení. Na zmíněné dotykovce nejvíce vynikne GPS navigace, naopak smysl funkce prohlížení fotografií mi poněkud uniká. Také CD přehrávač budete v základní výbavě hledat marně, ale kdo ho dneska potřebuje, když se rádio přehrává rovnou z USB.

Omlouváme se, požadovaný obsah nelze zobrazit...
Foto: Studenta

Když sednete k řízení a nejste zrovna žirafa, jistě uvítáte možnost nastavení výšky sedadla a volantu. Skladnost a ladnost auta jsou bohužel vykoupené malinkým kufrem (i když znatelně větším než u 207), do kterého víc než pár nákupních tašek ani s největší vůlí nenacpete. Samotná jízda tímhle vozítkem mě dost bavila, hlavně pro jeho obratnost a rychlou odezvu na šlápnutí na plyn, díky které vám rozjíždění na dvojku „just for fun“ nebude dělat problém. Stejně tak mě nadchla perfektní grafická signalizace couvání a spousta dalších vymožeností. Po vypnutí motoru se vám navíc kromě světla v kabině rozsvítí i to pod nohama – perlička, která se hodí zejména při sbírání rozsypané kabelky.  No prostě, asi jsem se zamilovala.

Text: Mariana Kopecká a Luděk Vokáč

Foto: Matěj Žovinec

Foto: Studenta

Peugeotem 208 se vozí i středoškolačka Marie Koutná z Brna. Nový vůz zapůjčený na půl roku vyhrála ve Vánoční soutěži portálu na zprostředkování spolujízdy autem Jízdomat.cz. Z vozu měla obrovskou radost i proto, že v rodině žádné auto nemají. "S Peugeotem jsem moc spokojená. Teď plánujeme menší výlet na Vysočinu. Po dvou týdnech ježdění zatím nevím, jestli jsem stačila objevit všechny jeho funkce a vychytávky pro řidiče."

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější