reklama
 
Loono - Dole dobrý

Dole dobrý aneb jak je důležité starati se o svůj vercajk tam dole

Frnda. Kámoš. Číča. Malý generál. Vercajk. Tam dole. I takhle říkáme celosvětově oblíbeným částem těla. Jenže zatímco jejich použití nám není cizí, s vědomostmi a starostí o jejich zdraví už je to horší. A přesně to by chtěla změnit neziskovka Loono, která přichází s novou kampaní Dole dobrý.
reklama

Prsakoule, srdce a teď i celá pánev

Skoro každý, kdo má Facebook nebo Instagram, už se s Loono setkal. Parta mediků, zdravotníků a mladých doktorů, kteří se snaží změnit přístup veřejnosti k prevenci a pomocí kampaní #prsakoule a #zijessrdcem už čtyři roky lidi učí, jak se starat o svoje zdraví. A protože prevence se netýká jenom onkologických a kardiovaskulárních onemocnění, vrací se zpátky do pánevní oblasti, ale tentokrát se širším záběrem.

Workshop #prsakoule
Workshop #prsakoule Foto: Kateřina Drtinová

Máte to #doledobry?

Na workshopech Dole dobrý se bude mluvit o pohlavně přenosných nemocích, antikoncepci a dalších tabu tématech - neplodnosti, problémech s erekcí a inkontinenci. Že je osvěta potřeba, je jasné ze statistik. "Více než 35 % lidí neví, jak správně používat antikoncepci, a to ať už se jedná o prezervativ, tělísko či hormonální antikoncepci. Nebo to, že až polovina žen má za svůj život potíže s inkontinencí a stydí se za to," vysvětluje důvody Kateřina Vacková, zakladatelka Loono.

Navíc si málokdo uvědomuje, jak to všechno spolu souvisí. Věděli jste třeba, že neléčené pohlavní infekce mohou být příčinou neplodnosti? Ta se přitom týká 15-20 % párů v reprodukčním věku. Poruchy erekce se zase mohou vyskytovat u mužů, kteří mají vyšší riziko kardiovaskulárních chorob kvůli špatné životosprávě.

Víte, co všechno patří mezi sexuálně přenosné nemoci?

  • kapavka
  • AIDS
  • syfilis
  • chlamydie a mykoplazmata
  • měkký vřed
  • granuloma inguinale a lymphogranuloma venereum
  • genitální bradavice
  • kondylomata a moluska
  • trichomoniáza
  • kvasinky

Ale osvěta něco stojí, a proto Loono vybírá 350 000 Kč pomocí Hithitu.

Jak se staví kampaň

"Nápad na kampaň nám vnukli naši fanoušci, kteří se nás na workshopech i sociálních sítích ptali právě na témata, které Dole dobrý obsahuje. Obecně jsme zjistili, že se o těchto tématech moc nemluví a není k nim k dispozici tolik zdrojů," nastiňuje cestu od myšlenky k realizaci Petra Císařová, která se v Loono stará o marketing. "Od prvotního nápadu po rozjetí kampaně uběhlo potom 5 měsíců."

Příběh z doledobré zpovědnice, který ukazuje, že se problémy se sexuálním a reprodukčním zdravím netýkají jenom úzké skupiny lidí, ale i našich blízkých nebo nás samotných.

Podpořit jejich snažení můžete na Hithitu až do 15. července. Vybrané peníze půjdou na nákup modelů, natočení edukačních videí a tisk brožurek, aby školitelé mohli už na podzim vyrazit a šířit povědomí o prevenci.

Tak co, máte to #doledobry?

reklama

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější