reklama
 
Udržitelnost jako součást byznysu
poweredbyexperts

Udržitelnost jako součást byznysu

Malé děti v Africe se baví tím, jak 2,5 miliardy lidí na celém světě potřebují čisté záchody. Střih. Na konci videa UNICEF se dozvídáme, že koupí produktů Domestos pomáháme lidem na opačném konci světa. Všímáte si, jak se stále více firem zapojuje do nákladných dobročinných programů, a ptáte se, co z toho mají? V mnoha akcích, pod hlavičkou „udržitelnosti“ se skrývají velké možnosti, jak zapojené společnosti mohou dále rozvíjet svůj obchodní potenciál.
reklama

Unilever (výrobce produktů Domestos) je dlouhodobě jedním z největších výrobců potravin a výrobků pro péči o tělo a domácnost na světě. Tato pozice už firmě dává dost možností, jak ovlivňovat chod naší společnosti. Tento cíl by chtěla naplnit snad každá firma – být dlouhodobě úspěšná. To by ale nešlo, pokud by za jednu generaci zničila životní prostředí, které je nezbytné pro její výrobu.

Foto: Studenta

Samozřejmě je za tím vším nutné hledat již zmíněný byznys. Snaha o dosažení maximálního zisku je logický a naprosto racionální postup rozvoje společnosti. Ale dlouhodobý plán ziskovosti je o poznání tvrdší oříšek. Země není nafukovací, a tak musíme všichni využívat pouze možnosti, které tu již jsou.

Jeden příklad za všechny

Vraťme se k našemu příkladu v úvodu článku. Téměř dvě pětiny lidí na celém světě nemají přístup k nezávadným hygienickým zařízením. V důsledku toho umírá každý den kolem dvou tisíc dětí do 5 let. Unilever jakožto výrobce dezinfekčních produktů Domestos se spojil s nadací UNICEF a společně pomáhají tento problém řešit. Proč takový projekt komerční firma dělá? Na jedné straně pomůže milionům lidí v zemích, kde je hygiena teprve v plenkách, ale zároveň vytvoří zcela nový mnohamilionový trh plný dosud neoslovených zákazníků.

Foto: Studenta

Cíle společnosti Unilever jsou velmi ambiciózní, ale s pomocí dvou miliard jejich spotřebitelů po celém světě je může naplnit. Do roku 2020 chce zlepšit zdraví a životní styl více než miliardě lidí na světě, snížit svůj dopad na životní prostředí na polovinu, získávat 100 % zemědělských surovin z obnovitelných zdrojů a zlepšit životní podmínky stovkám tisíců lidí. Naplnění těchto cílů umožní společnosti růst do budoucna. Neexistuje přímá úměrnost mezi velikostí firmy a mírou dopadu na životní prostředí. Právě naopak! Je v zájmu velkých firem, aby se staraly o prostředí, ve kterém žijí jejich zákazníci. To jim zajistí dlouhodobou prosperitu.

Teď už snad dává slovo „udržitelnost“ větší smysl. A není pouze v režii obrovských nadnárodních korporací se s tímto úkolem potýkat. Kdyby se každý člověk alespoň jednou za den rozhodl vyhodit kelímek od jogurtu do žlutého kontejneru místo toho černého, udělal by tak sice minimum pro svoje okolí, ale představte si, že toto minimum udělají miliony lidí. Už to není zase tak malá věc, že?

Foto: Studenta

O Unileveru

  • Společnost Unilever byla založena v roce 1929
  • Vlastní 400 značek z oblasti potravin a produktů pro péči o tělo a domácnost
  • Působí ve 190 zemích světa
  • Má 174 000 zaměstnanců
  • A úctyhodné 2 miliardy spotřebitelů
  • Obrat firmy přesahuje 50 miliard eur

Zasaď se o lepší svět i ty!

S jedinečnou příležitostí přispět svým dílem k lepším zítřkům předstupuje Unilever před vysokoškolské studenty. Přihlas svůj projekt do soutěže! Ceny pro vítěze jsou opravdu lákavé – až 70 000 korun na realizaci projektu, 30 000 osobní odměna a k tomu všemu ještě dovolená na Srí Lance.

Stačí si vybrat jedno z nabízených témat – výživa a zdravý životní styl, životní prostředí, potravinový odpad, diverzita na pracovním trhu nebo příležitosti pro mladé. Máš psát ve škole seminární práci na podobné téma? Zkus je skloubit! Potom už jenom na adrese www.unilevervyzva.cz vyplníš webový formulář a tím svůj projekt přihlásíš do soutěže.

Přihlašování projektů probíhá do 31. prosince 2014. Od března do června příštího roku dojde k jejich realizaci.

Na zpracování projektu nebudeš sám. Deset zkušených mentorů je připraveno reagovat na tvoje dotazy, dávat podněty a pomáhat ti rozvíjet myšlenky a nápady. S jejich asistencí můžeš projekt upravovat a měnit až do uzávěrky na konci roku.

První kolo soutěže probíhá formou veřejného hlasování, z něhož vzejde dvacet nejlepších projektů. Ve druhém kole už rozhoduje odborná porota. Ta vybere 10 projektů, které dostanou příspěvek na realizaci, a ti úplně nejlepší autoři získají i hodnotné osobní ceny.

Text: Petr Krejčí

Foto: Unilever

reklama

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější