reklama
 
shared service centra
poweredbyexperts

Z Ostravy až na kraj světa. Jak se outsourcuje byznys?

Řekněme, že máte byznys a potřebujete, aby byly některé činnosti vykonávány denně (třeba zákaznická podpora), ale nemáte na to čas ani lidi – využijete tedy služeb tzv. BPS (Business Process Services) společnosti. Nebo byste se rádi posunuli na nový level podnikání, ale nevíte jak na to – i tady nastoupí BPS společnost a poskytne vám nejen návod, ale i veškerou podporu a služby, které potřebujete. O tom, co přesně jsou a co dělají BPS společnosti, jsme se bavili s jednou z těch nejprestižnějších u nás.
reklama

Sídlí v Ostravě a jmenují se OKIN BPS. Zaměřují se na IT a na procesně-administrativní činnosti a pomáhají rozvíjet byznys společnostem z celého světa - a to včetně těch nejprestižnějších jmen - ve 14 světových jazycích. Proč? Protože firmy nutně potřebují některé činnosti a procesy outsourcovat, jinak by se pod jejich tíhou zhroutily. Nemají také třeba čas ani prostor se jim věnovat. Například, když podnikáte v IT a veškerý čas potřebujete investovat do vývoje nových softwareových řešení, vkládat úsilí do call centra je pro vás problematické. Proto ho raději outsourcujete od odborníků, ušetříte si čas i úsilí a zároveň víte, že když vám vaši zákazníci zavolají, bude jim poskytnut špičkový servis.

Společnosti věnující se Business Proces Services (BPS) ale nejsou zdaleka jen call centry, naopak. "Našim zákazníkům poskytujeme i komplexní IT služby nebo služby projektového řízení, řídíme třeba všechny síťové operace v obchodních jednotkách známých řetězců s potravinami, oblečením či nábytkem, spravujeme cloudová úložiště s citlivými daty nebo řídíme migraci dat a sítí firem po celém světě," vysvětluje Martina Szturc Káňová, HR ředitelka společnosti OKIN BPS.

Nikdy se nenudíte

Nejen, že musíte být odborníkem na danou problematiku, když s ní chcete pomáhat jiným, denně ale také řešíte nové a nové výzvy, protože se k vám sbíhají problémy z celého světa. Na řešeních tak musíte pracovat dost kreativně. S rutinními záležitostmi vám navíc pomáhá automatizace a umělá inteligence, a proto se můžete soustředit skutečně jen na to, co vás baví. A co nevíte, to vás naučí.

OKIN BPS

Společnost OKIN BPS začínala před 14 lety v Ostravě se 14 zaměstnanci. Dnes zaměstnává více než 1600 lidí různých specializací a poskytuje podnikové služby fungující na principu outsourcingu zákazníkům po celém světě. Pracují tu lidé z 50 různých zemí a šanci uspět tu mají i čerství absolventi vysokých škol bez předchozí praxe. Stačí jen chtít.

--> kariérní stránky OKIN BPS

Kromě různých profesních kurzů, programů a certifikací, společnost provozuje také OKIN Akademii, kterou ročně projde 1500 lidí. "V rámci síťařské a cloud akademie nabízíme certifikace jako CCNA, CCNP, RedHat RHCSA, Windows MCSE a další, školíme také projektový management dle certifikace PRINCE2 i soft skills, jako jsou komunikace se zákazníkem, vyjednávání, leadership a další," vyjmenovává Szturc Káňová.

Ze školy tak s nadsázkou nemusíte vědět skoro nic, stačí jen dávat pozor a mít zájem a zjistíte tu všechno, co potřebujete. "Máme například jednoho kolegu IT specialistu, který se původně vyučil pekařem, ale pak našel svou vášeň v IT, prošel OKIN akademií a teď patří mezi naše schopné IT odborníky," usmívá se Szturc Káňová.

Důležitá je samozřejmě angličtina a pak jakýkoliv další jazyk, i ty se ovšem dají doučit. A za vaše úsilí vás OKIN BPS i náležitě odmění - do seniorních pozic totiž nejčastěji dosazují vlastní zaměstnance, kariérní růst jak vertikální (do vedoucích pozic), tak horizontální (pokud si třeba chcete zkusit jiný obor) je tak poměrně čilý. Třeba jen za rok 2015 tu byl povýšen každý šestý zaměstnanec, a to vůbec není k zahození.

reklama

Nejčtenější za měsíc

Nejnovější