Kvůli teniskám jsem málem nedal maturitu, teď mám tu nejlepší práci na světě, říká Radim z Queensu - Studenta.cz
reklama
 

Kvůli teniskám jsem málem nedal maturitu, teď mám tu nejlepší práci na světě, říká Radim z Queensu

Radim plánoval, že po maturitě zkusí přijímačky na žurnalistiku. Brigáda v pražské prodejně tenisek a streetwearu Queens ho ale pohltila natolik, že se radši místo příprav na zkoušku dospělosti věnoval vystavování triček a tenisek. Maturitu sice udělal v opravném termínu, zato ale získal práci, která ho i po dvanácti letech baví a neustále posouvá dopředu.
reklama

Radim trávil svůj čas v Queensu ještě předtím, než tam získal brigádu. Studoval střední školu, nedaleko odtud měl praxi, a během obědových pauz chodil právě do téhle prodejny s teniskami a streetwearem. Když mu praxe skončila, našel si v Queensu i přivýdělek ke studiu. "Po prvním roce jsem si byl jistý, že bych tu chtěl vydržet. Do školy mě to už tolik netáhlo a práce mě naplňovala každý den víc a víc. Bavilo mě - a pořád baví - trávit čas v prostředí tenisek a streetwearu a pohybovat se v subkultuře zajímavých lidí, kterou jsme před jedenácti lety v podstatě začali budovat," říká Radim Stezka. Za dvanáct let se rozrostla nejen jeho sbírka tenisek, kterou nyní tvoří 70 párů, ale také se z brigádníka vypracoval na vedoucího marketingu a člena managementu. Radimův kariérní postup ale není v téhle firmě výjimkou. Všichni totiž mají úplně stejnou výchozí pozici. "Kdo na sobě chce zamakat a posouvat se výš, má naši maximální podporu. Asi čtvrtina našeho Queens teamu jsou dlouholetí zaměstnanci, kteří každý den tvrdě pracovali, aby se dostali tam, kde jsou teď."

Foto: Zbyněk Pecák

Radim se posledních několik let věnuje marketingu. Ze začátku s ním neměl moc zkušeností, i tak ale dostal od firmy velkou podporu. "Poprvé jsem se s "marketingem" setkal, když jsem zakládal firemní profil na sociální síti Myspace. To je taková ta věc, která byla ještě před Facebookem a kterou někteří současní social media manageři ani neznají :). Důvěru jsem asi dostal díky tomu, že jsem do toho byl tak zapálený, sám se vzdělával a přicházel s novými nápady a marketingovými řešeními, která jsme do té doby ve firmě neměli."

I když v Queensu pracoval na několika různých pozicích, dvanáct let je přece jen dvanáct let a spousta lidí by touto dobou pomýšlela na změnu. Radim mezi ně nepatří. V práci mu totiž nehrozí stereotyp. "Jednou vybírám z nových kolekcí Nike na příští rok, druhý den nevylezu ze zasedačky a jenom meetinguju s kolegy a třetí den jedu na otočku vlakem do Ostravy za majitelkou Lenkou. Každý den dělám něco jiného."

Foto: Zbyněk Pecák

Pro práci v Queensu je nejdůležitější zápal a entusiasmus. "Nemusíš mít nejlepší prodejní schopnosti na světě a spoustu školení na komunikaci. Pokud na sobě chceš makat a zlepšovat se, bude se nám spolu dobře pracovat. A to platí o všech pozicích, které u nás máme Hrozně rád používám přirovnání z amerického fotbalu - prostě v sobě musíš mít 'juice'. Leklý ryby tu nechceme, protože tým je pro nás hrozně důležitá věc," vysvětluje Radim.

Radima jsme se také zeptali, jakou nejčastější chybu podle něj lidé při nakupování tenisek dělají. "Pravidelně se setkávám s tím, že si lidi koupí jeden pár na půl roku, mají ho na nohou každý den, unosí ho k smrti a pak ho chtějí reklamovat. A současná generace našich zákazníků si zase kupuje jenom boty, které mají všichni v okolí, nesnaží se být originální."

Foto: Zbyněk Pecák

Zjistěte o Radimovi víc ve videu v úvodu článku.

reklama

Nejčtenější za měsíc

Nejnovější