Virtuální realita není zdaleka jen o hrách - Studenta.cz
reklama
 
virtuální realita
poweredbyexperts

Virtuální realita není zdaleka jen o hrách

Když se řekne virtuální realita (VR), většina z nás si představí hlavně její využití v herním a zábavním průmyslu. Napadlo vás ale někdy, že se virtuální realita dá využít i v jiných, hodně praktických oblastech? Třeba v architektuře, automobilovém průmyslu nebo ve světě obchodu? Jen si to představte: Potřebujete si dojít na nákup, ale jste nemocní, nemáte dost času nebo je obchod moc daleko, tak si prostě jen nasadíte VR brýle a najednou jste tam, ve vaší oblíbené prodejně. Vyberete si, co potřebujete, a máte nakoupeno. Vítejte v budoucnosti!
reklama

S vývojem virtuální reality stále roste její využití napříč oblastmi. Velmi oblíbenou se stala například v architektuře, protože si díky ní architekti mohou prohlížet své návrhy ve virtuální podobě, mohou se v nich pohybovat, lépe zjišťovat, kde případně udělali chybu, nebo je v daleko lépe představitelné podobě prezentovat svým klientům. "Podobně může VR posloužit i při zařizování interiéru, kdy mohou obdobně postupovat interiéroví designéři, různě si hrát s barvami, tóny a prostorem a zkoušet, jak bude interiér vypadat v realitě," vysvětluje jednatel společnosti Eurosoftware Stephan Kronmüller.

Nakupujme virtuálně

Právě společnost Eurosoftware, která vyvíjí firemní aplikace a software pro spotřebitele, se momentálně VR aktivně zabývá. Pracuje totiž mimo jiné na projektu, který by zákazníkům umožnil nakupovat z domu přesně tak, jak jsme psali výše. Nasadíte brýle a nakupujete. Jak to přesně funguje? V konceptu tzv. "homeshoppingu" je virtuální realita přímo propojená se zákulisními systémy prodejny i s pokladnou. Umožňuje tak zákazníkovi stejný zážitek, jako kdyby byl přímo v obchodě, a to včetně možnosti si zboží detailně prohlédnout ze všech stran.

Kromě nakupování běžného spotřebního zboží směřuje využití VR i k módnímu průmyslu. Nejzajímavějším prvkem v tomto segmentu je pak vytvoření funkce tzv. "magic mirror", pomocí níž by se zákazníci mohli při nákupu oblečení prohlížet ve virtuálním zrcadle a digitálně si jednotlivé kousky vyzkoušet. To by bylo něco úžasného, nemyslíte? Nikam nechodit a oblečení si vyzkoušet virtuálně z domu? Takové nakupování by přežili i ti z nás, kdo mají na nákupy oblečení alergii. Předtím, než ovšem může být tenhle koncept hojně užíván, je nutné VR naprogramovat pro velmi vysoké grafické rozlišení a to je zatím otázka budoucnosti. V Eurosoftware na tom ale usilovně pracují. A víte, co je na tom nejlepší? Můžete jim s tím pomoct i vy!

Eurosoftware

Společnost Eurosoftware vznikla v centru Plzně v roce 1997 a od té doby si vybudovala pověst jedné z předních technických firem v regionu. Vyvíjí a dodává softwarová řešení mnohým mezinárodním retailovým řetězcům po celém světě a patří v tomto k nejrespektovanějším v oboru.

Zajímá-li vás práce v Javě nebo Javascriptu nebo prostě jen práce ve vztahu k retailu - podívejte se na web firmy.

Buďte součástí vývoje

"Do našeho týmu hledáme nové talenty konstantně, protože vývoj na nikoho nečeká," říká Stephan Kronmüller. "Příležitosti nabízíme i studentům, kteří mohou pracovat na částečný úvazek, a získat tak praxi v oboru. Funguje u nás také speciální Studentská laboratoř, kde studenti pracují přímo na aplikacích, které firma dále využívá. V rámci laboratoře tu mají svého vedoucího a na jednotlivých projektech a aplikacích vždy spolupracují s přiděleným specialistou, získávají tak skutečně konkrétní znalosti a dovednosti."

Do své plzeňské kanceláře hledá Eurosoftware momentálně hlavně Java nebo Javascript vývojáře, ale nezapomínají ani studenty humanitních oborů, kteří tu mohou najít uplatnění na pozicích, jako je IT/Business konzultant, nebo na některé z těch administrativních.

reklama

Nejčtenější za měsíc

Nejnovější