Stručný návod, jak napsat perfektní motivační dopis!

Stručný návod, jak napsat perfektní motivační dopis!

Jedná se o velice osobitý dopis popisující vaše přání získat na svou stranu personalistu a zaujmout natolik, abyste dostali šanci zúčastnit se dalšího výběrového kola a přijímacího pohovoru. Je možné napsat i cíl vaší profesní dráhy, případně zdůvodnit, proč reagujete právě na tuto konkrétní pozici nebo oslovujete danou společnost.

Je známo, že při prvním výběru zkušený personalista vyhodnocuje životopisy a motivační dopisy velice rychle. Věnuje jim jen půl minuty a univerzálně nastylizovaný motivační dopis personalistu nezaujme.

Prezentace vašich schopností a nabídky by měla být uzpůsobena charakteru pozice, o kterou se ucházíte a reflektovat i Váš zájem o danou organizaci. Zamyslete se, na co o sobě a svých schopnostech a očekáváních chcete na půl stránce upozornit. Nemáte-li zkušenosti s psaním průvodních dopisů, představte si situaci, ve které sedíte ve vámi vybrané firmě a ve stručnosti se personalistovi představujete a zdůrazňujete svoje přednosti a důvody, proč by měl věnovat pozornost vašemu životopisu a zařadit vás do dalšího kola výběrového řízení na danou pozici.

Stručně a jasně v dopise vystihněte, kdo jste a odůvodněte, proč se právě Vy na danou pozici hodíte. Využijte získané informace o dané pozici a společnosti. V průvodním dopise na rozdíl od vlastního životopisu zaměstnavatel pozná Vaši schopnost stvořit souvislou smysluplnou větu. Na textu si dejte obzvláště záležet a mějte v pořádku pravopis. Používejte odbornou terminologii, hlásíte-li se na pozici ve specifickém oboru.

Úvod

Stručně a výstižně se představte. Pokuste se ihned zaujmout, máte-li čím. Vhodné je například zdůraznit svou poslední pozici, která té inzerované odpovídá nebo s ní úzce souvisí.

Tělo

Vyzdvihněte konkrétní body svého životopisu splňující nejdůležitější zaměstnavatelova kritéria. Nepište o nich široce, jejich detailnější rozebrání je náležitostí životopisu samotného. Pozitivní dojem zanechá odkaz na někoho důvěryhodného, kdo byl s vaší prací nadmíru spokojen.

Závěr

Odkažte personalistu na přílohu e-mailu či dopisu, kde si prohlédne Váš životopis. Hodí se sem také vstřícná věta typu: Velmi rád si s Vámi o svých zkušenostech a kvalifikaci osobně pohovořím, pokud Vás má odpověď zaujala. Na úplném závěru zdůrazněte, co Vám na společnosti učarovalo, proč zrovna v ní chcete pracovat a podílet se s ostatními zaměstnanci na dosažení společného cíle.

Pod textem průvodního dopisu na sebe nezapomeňte uvést kontakt (mobil či jiný telefon,email, adresu), i přestože je součástí životopisu. Pokud posíláte odpověď na inzerát dopisem, určitě by měl být průvodní dopis vlastnoručně podepsán.

Motivační dopis by měl být dnes nedílnou součástí každého zaslaného CV. A nezáleží na tom, zda ho posíláte personální agentuře, nebo přímo potenciálnímu zaměstnavateli. Je opravdu velkou chybou, když uchazeč pošle svůj životopis bez motivačního dopisu na inzerát, ve kterém vysloveně stojí „zašlete svůj životopis s motivačním dopisem na níže uvedené kontakty". Co si asi pak řekne personalista o takovémto uchazeči? S největší pravděpodobností něco v tom smyslu, že uchazeč o tuto pozici příliš nestojí, když mu dělá problémy splnit základní požadavky uvedené většinou na konci inzerátu. Jakým zaměstnancem takovýto člověk asi pak bude v budoucnu?

O společnosti Monster Worldwide

Společnost je světová jednička na poli online hledání práce. Globální síť Monster tvoří lokální obsah v jazykových mutacích 23 zemí. Monster spojuje progresivní zaměstnavatele celého světa spolu s těmi, kdo aktivně budují svou kariéru a hledají nové příležitosti. Pro více informací navštivte www.monster.cz.

Jsou pozice, jejichž jednou z hlavních náplní činnosti je tvorba písemných textů, jako jsou např. písemné nabídky, smlouvy apod. Např. takový obchodní zástupce by neměl mít problémy napsat logicky strukturovaný text bez obsahových, formálních a gramatických chyb. Písemný projev je jeho první vizitkou. Právě on rozhoduje o tom, zda si klient vybere jím nabízený produktu, nebo zda dá přednost konkurenci. A to platí i pro všechny uchazeče, kteří hledají novou práci. Jednou z hlavních funkcí motivačního dopisu je zaujmout čtenáře. Představte si, že máte před sebou dva téměř identické životopisy. K prvnímu je přiložen motivační dopis, k druhému nic, jen kontaktní údaje. Kterého uchazeče byste si pozvali na pohovor? Naše personální agentura si pozve toho prvního.

Jak již bylo řečeno výše, motivační dopis je vizitkou každého uchazeče. Jeho úkolem je zaujmout personalistu a ponouknout ho, aby si přečetl i uchazečův životopis.

Článek vznikl ve spolupráci s Monster.cz

www.monster.cz

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější