Buďte nezávislí, ale "pod střechou"

Buďte nezávislí, ale "pod střechou"

Máme větší štěstí než naši rodiče. Díky rozsáhlému výběru vysokých škol můžeme studovat, co nás baví. Doby nenáviděných zaměstnání jsou také pryč. Každý může pracovat ve své vysněné firmě a neustále se zdokonalovat v tom, k čemu nejvíc tíhne. Je to náročné, ale především naplňující. Taková je práce i v Hypocentru Modré pyramidy.

Podle průzkumu Universum, kterého se zúčastnilo 13 399 studentů z celé ČR, studenty ekonomických oborů práce v Société Génerále, kam spadá i Komerční banka a tedy i Modrá pyramida a její Hypocentrum, velmi láká. V žebříčku ideálních zaměstnavatelů se Société umístila v TOP 25.

Hypocentrum Modré pyramidy) nabízí svým zákazníkům řešení bydlení od A do Z. Když za nimi někdo přijde např. s tím, že by se rád přestěhoval z menšího bytu do většího, pomůžou mu s výběrem bytu přes partnerské realitní kanceláře a s vlastní nabídkou nemovitostí, zajistí financování v podobě výhodné hypotéky, pomohou nabídnout stávající nemovitost těm, kteří hledají byt (na základě poptávek ostatním klientům se schválenými hypotečními úvěry) a navíc vyřídí veškerou administrativu kolem – zařídí prohlídku bytu, jeho nákup, změnu v katastru a tak dále. Klient už se jen přestěhuje a z utržených peněz za prodej stávající nemovitosti doplatí část hypotečního úvěru. Bez stresu, „pod střechou“ Hypocentra.

Foto: Studenta

I práce tady je založena na poctivosti a péči. Pracovník Hypocentra může počítat se zázemím silné společnosti a zároveň být podnikatelsky nezávislý. Tentokrát to pojmenujeme jako nezávislost „pod střechou“. Běžný zaměstnanec má sice podporu své společnosti za zády, ale většinou také dva značné limity – pracovní dobu a výši platu. Podnikatel si naopak vydělá tolik, kolik si zaslouží, nemá pevně stanovené, od kdy do kdy musí být v práci, ale také nemá jistotu, že ho někdo v těžkých chvílích podrží, a stále musí zvažovat, kolik peněz vrátí zpět do podnikání, aby se na trhu udržel. Podnikání vyžaduje v dnešní době stabilizované ekonomiky v ČR stále vyšší finanční investici do začátku, jelikož nevyužité obchodní příležitosti neobsazené konkurencí se již hledají na trhu velmi těžko. O to je větší výhodou, že Hypocentrum kombinuje výhody obou variant – podnikatel má svobodu pod křídly velké společnosti.

Počátky Hypocentra

Když Jiří Lejnar se svým týmem vymýšlel název pro Hypocentrum, nechal se inspirovat unikátním produktem, který uvedla Modrá pyramida na trh v roce 2005. Šlo o Hypoúvěr, který kombinuje výhody hypotéky a stavebního spoření. A jelikož ostatní banky měli hypoteční úvěry a hypoteční centra, nazval centrum bydlení Hypocentrum.

První velké Hypocentrum v Jindřišské ulici v Praze bylo otevřeno v lednu 2008, nyní už jich je po celé republice osm, a k tomu další kontaktní místa.

S podnikatelským režimem se pojí i velká odpovědnost. Kromě toho, že pracovní doba se kolikrát stává nafukovací, je to osobní přístup a vlastní motivace, co vám vydělá a požene kariérně nahoru. A že je kam růst! Začněme tím, že Hypocentrum působí po celé ČR. Navíc pokud se osvědčíte, můžete dokonce „přerůst“ Hypocentrum a dostat se do centrály Modré pyramidy, anebo do mateřské Komerční banky, nebo až do Société Générale, která působí po celém světě.

Jak už bylo zmíněno v úvodu, práce v Hypocentru Modré pyramidy je náročná, ale rozhodně naplňující. Pokud věříte jejím produktům, ztotožňujete se s jejím přístupem k práci, lenost a pasivita vám nic neříkají, je to místo právě pro vás. Porostete do kariérních výšin, a spolu s dobrým pocitem ze své práce poroste i vaše bankovní konto.

Zkrátka není to „přechodná“ práce jen na rok dva při anebo po škole, ale klidně láska na celý život. V Hypocentru neustrnete a nespadnete do rutiny, dostanete možnost se pořád rozvíjet, třeba v jazyce. V Hypocentru pečují nejen o své klienty, ale rozmazlují i své pracovníky. Každý den jim například vozí snídaně, po kterých pracovní den nemůže začít jinak než skvěle. Fungují tu například také speciální zvýhodněné úrokové sazby na hypotéku, zdarma probíhá výuka jazyků, každý má možnost jezdit v dotovaném firemním automobilu… A to je jen zlomek všech výhod. Tak co, cítíte se na to?

Ing. Jiří Lejnar, ředitel Hypocenter Modré pyramidy

Vystudoval Českou zemědělskou univerzitu v Praze. Během studií si vyzkoušel například včelařství a podnikatelské dovednosti využil při založení dnes již legendární soutěže krásy Miss Agro na ČZU nebo pořádání studentských hudebních akcí nebo sítí prodejen s vánočními stromky a kapry. Po škole obchodoval s tuzemskými zemědělskými produkty, které se snažil od výrobcům dostávat na obchodních místech přímo koncovým odběratelům. Je aktivním cyklistou. Od roku 2003 působí v Modré pyramidě a od roku 2005 buduje její Hypocentra, dnes je jejich ředitelem.

Jiří Lejnar o sobě a o vysněném kandidátovi:

Jak se zrodila myšlenka založit Hypocentrum Modré pyramidy?

Jelikož jsme začínali před 12 lety na pobočce s nulovými obchodními výsledky v Praze 4 na Zálesí (pobočka bez výloh a bez pohybu kolemjdoucích, v patře v administrativním areálu za zamčenými dveřmi bez dostupnosti metra) a měli jedinou jistotu, a to že na rozdíl od našich vnějších i vnitrofiremních konkurentů s krásnými pobočkami na náměstích a pěších zónách v centrech měst nemůže přijít nikdo „z ulice“, museli jsme vymyslet, jak klienty přivést, jak se odlišit. Z naší oblastní pobočky jsme již druhý rokem začali budovat Centrum bydlení, kde jsme nenabízeli jen úvěrové produkty, ale i nabídku nemovitostí. Cílem bylo vybudovat centrum, kde klient nebude potřebovat různé partnery pro financování, právní servis, výběr nemovitosti, prodej stávající nemovitosti, státní instituce, daňové poradce, ale centrum, kde najde vše na jednom místě a kde klientovi vše zajistíme za pár schůzek. Klientovi jsme začali zajišťovat koupi bytu na splátku bez nutnosti vlastních prostředků s tím, že později jsme připojili i služby prodeje stávající nemovitosti.

Proč si myslíte, že je hlavním důvodem takového úspěchu Hypocentra?

Hlavním důvodem není ani tak ojedinělá obchodní filozofie, kdy nemusíme budovat obchodní síť, aby přiváděla klienty z řad svých známých, jako staví naše konkurence, ani do nekonečna kontaktování několik xkrát provolaného klientského kmene, ale úzká spolupráce naší obchodně hypoteční části s realitní částí a s našimi obchodními partnery, což generuje stále narůstající relevantní klientský kmen klientů řešících bydlení samo o sobě, ale tou hlavní naší devizou jsou naši pracovníci,  kteří musí stále cítit, že si všech my - jak jako firma, tak i já osobně, opravdu vážíme. Průměrný příjem našich pracovníků bez manažerské struktury letos stoupnul na 60,000 měsíčně, což je příjem, na který se dostane ve své kariéře dle ČSÚ jen 3 % zaměstnanců, a to navíc jen na krátký okamžik v životě, obvykle mezi 40. a 45. rokem a pak se stává zaměstnanec už pro firmu starý a přeplacený a pro konkurenci opotřebovaný drahý a překvalifikovaný. Je běžné, že v Hypocentrech si i mladí do 30 let mohou vydělat více než čtyřnásobek průměrného platu. Na mladé pracovníky máme vyšší nároky a ani se staršími, pokud chtějí pracovat, se neloučíme. Hodně sítových poradenských firem proklamuje, že i u nich si lze hypoteticky hodně vydělat, ale nikdo z nich ve skutečnosti nemá průměrný příjem nastavený tak vysoko jako my. Naši pracovníci tvoří tým, na to klademe největší důraz, a aby se jako tým cítili a věděli, že mají podporu.
Foto: Studenta

Co je Vaším životním krédem?

Snažit se dávat lidem kolem sebe více než přijímám, protože jsem přesvědčený, že se to vždy v dobrém vrátí, a tvrdost na sebe sama, vyžaduji i to, aby okolí bylo stoprocentní. Jsem přesvědčen, že člověk s dostatečnou vůlí a disciplínou dokáže svým činěním změnit téměř vše a mrzí mě, že hodně těch, kteří i když by chtěli, nedokážou změnit ani svůj život.

Jaký má být člověk, který pracuje v Hypocentru? Co od něj očekáváte, co uvítáte jako bonus a co naprosto netolerujete?

To je jednoduché. Hledáme jen ty, kteří v sobě najdou ambici něco ve svém životě změnit a nežít jako ostatní. Pracovat pro Hypocentrum je výjimečná záležitost. Hledáme ty, kteří chtějí pracovat a chtějí být za svou odvedenou práci odměnění. Nehledáme prosté „běhače“ po klientech, ani ty, kteří budou chtít jen čekat na klientském centru. Hledáme ty, kteří se chtějí něco nového učit, a ty naučíme, jakým způsobem jednat s klienty, ale jak dělat opravdový byznys na úrovni, uzavírat a prohlubovat dohody s obchodními partnery. Odpovím na to, co netoleruji, netoleruji lidi, kterým nemůžeme věřit, a kteří něco předstírají, kteří by byli schopni pro svůj krátkodobý úspěch podrazit své kolegy. Pokud má být úspěšný tým stovek lidí, musí mezi nimi fungovat souhra a každý musí ctít pravidla.

Na jaká úskalí se má uchazeč o práci v Hypocentru připravit, a co byste naopak vytyčil jako výhodu této práce?

Úskalí je jediné, nedostatek disciplíny proto, začít skutečně pracovat a vzdělávat se. Zní to velmi banálně, ale je to věc, která do konce života oddělí ty, kterým peníze spojené s úspěchem v Hypocentru přinesou svobodu a pro ty, kterým nezbyde nic jiného než se věnovat klasické kariéře, kde člověk musí 20 let „dřít“ na to, aby se jako jeden ze 3 % dostal jednou na vedoucí pozici s  nadstandardním příjmem – nad 66 000 měsíčně. Ze zkušeností vím, že ten, kdo se nenaučil pracovat u nás, tak se ve své kariéře u kteréhokoliv zaměstnavatele na podobný příjem za 12 let mé manažerské praxe nedostal.

Zajímá tě, jak se podařilo řediteli Hypocentra vybudovat nejúspěšnější hypotéční tým? Chtěl by ses zeptat na jeho klíče k úspěchu? Rád by sis pod vedením trenéra vyzkoušel, jaké to je v Hypocentru začínat? Neváhej a přihlas se na Snídani v Hypocentru, která se koná 29. října!

Text: Jekatěrina Tkačenko

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější