reklama
 
Chceš za 10 dní zážitek na celý život? Zažij LowCost Race

Chceš za 10 dní zážitek na celý život? Zažij LowCost Race

Máme dobrou zprávu pro všechny cestovatele a dobrodruhy, ale i pro ty, kteří rádi sledují cestovatelské příběhy. Slyšeli jste už o LowCost Race? 6.-16. srpna se můžete těšit na 3. ročník odvážného cestovatelského závodu po Evropě. Cílem je ve dvojicích za 10 dní projet co nejvíce míst a utratit co nejmíň peněz, maximální útrata na člověka je pouhých 2500 Kč. Taky vám to přijde šílené? Minulé ročníky ukazují, že to vážně jde a některé zážitky by nás ani nenapadly. Oproti předchozím dvěma závodům, které byly opravdu jenom pro ty největší odvážlivce, letos organizátoři nabízejí každodenní sledování příběhů účastníků z pohodlí domova i pro ty, kteří se chctějí před první takovou cestou nejdřív inspirovat.
reklama

Původní myšlenka je inspirovaná závodem Can you make it od výrobce energetických nápojů Redbull, kde je ale překážkou velmi obtížná účast (do závodu je přijato kolem 2% přihlášených). Organizátor Milan Miky Škoda se proto rozhodl vytvořit vlastní závod, který dá příležitost všem, kteří se chtějí účastnit. Myšlenka závodu je podobná, ale pravidla LowCost Race jsou svéráznější díky osobním zkušenostem organizátora a konzultací s účastníky předchozích ročníků.

Jak to probíhá?

Pokud rádi přijímáte výzvy a baví vás cestovat po světě, do 30.6. se přihlásíte na www.lowcostrace.com. Už před závodem máte možnost ovlivnit svoji startovní pozici sbíráním hlasů pro video, kterým se prezentujete. Takže výhodu mají ti, kteří se přihlásí dřív. Tím pádem mají na sbírání hlasů víc času. Teprve 3 dny před závodem se odtajní takzvané checkpointy, což jsou ona místa, která během závodu sbíráte. Po celé Evropě jich je 25 a každý z nich je podle obtížnosti a vzdálenosti od místa stratu (Staroměstské náměstí v Praze).

Celou svoji cestu dokumentujete fotkami a videem, čímž se dokazuje i vaše útrata za dopravu, ubytování a stravu. Checkpointy jsou umístěné na nejrůznějších místech od vrcholků hor až po centra metropolí. Získat checkpoit ovšem není jenom tak. Nevyhnete se úkolům, jako je důkaz pomocí selfie s místním farmářem nebo oběd v podobě lokálního jídla.

autor: Petra Voráčková, www.restless-child.com
autor: Petra Voráčková, www.restless-child.com Foto: Studenta

Lonští vítězové zvládli posbírat 8 checkpointů v 7 zemích. Možná se budete divit, ale byly to dvě odvážné slečny, z nichž jedna je bloggerka Petra Voráčková známá jako Restless Child (my jsme Petru vyzpovídali zde). Na jejích stránkách se můžete mrknout na video, kde je celý její zážitek zachycený. Utratili při tom všem naprosto nepochopitelný 1 eurocent. Jak to udělaly? Využily možnosti si během cesty přivydělat s trochou hudebního nadšení a ukulele v ruce. Díky štěstí, odvaze, dobré náladě a úžasné komunikativnosti je místní několikrát pozvali na luxusní snídani a celou cestu i přes nepřízeň počasí zvládly s širokým úsměvem na tváři, což je velmi užitečné při cestě, kde je hlavní forma dopravy.

Láká vás ta myšlenka, ale nemáte s kým vyrazit?

Na webu najdete i cestovatelskou seznamku, kde můžete vybírat z parťáků, kteří hledají podobné nadšence, jako jste vy.

Jaké novinky letošní ročník nabízí?

Organizátorský tým se rozrostl, díky čemuž přišly nové nápady na zábavné úkoly pro účastníky, kterými se budou bavit nejenom oni sami, ale i sledující díky rozšířeným možnostem sdílení na sociálních sítích. Zároveň přibyla cestovatelská setkání a semináře, kde se můžou potenciální účastníci i veřejnost inspirovat pro svoje vlastní cesty na vlastní pěst a pochytit tipy na nízkonákladovou dopravu včetně letenek. Organizátoři spolupracují se známými dobrodruhy a okolo LowCost Race se tak rozšiřuje komunita lidí, kteří cestování berou po svém. Nejbližší cestovatelská setkání jsou v červnu v Praze, v Brně a Ostravě a najdete je na Facebooku LowCost Race.

„Chceme šířit myšlenku a krásu LowCostového cestování, kde je cíl si cestu prožít podle sebe a ne platit za to, co vidělo už tisíc lidí. Lidi tomu už teď dají like...ale aby to vzali za své, musí to vypadat hezčeji, musíme jim to podat víc sexy než dovolenkový fotky s drinkem a paraplíčkem. Lidi chtějí vidět příběhy on-line a my jim je chceme nabídnout v co nejlepší kvalitě a autenticky. Proto jsme zahájili spolupráci s několika sponzory, které budeme propagovat a vzájemně si pomáháme. Vždycky dáme přednost spolupráci s někým, kdo je pro cestovatele přínosný a je s ním rozumná řeč, takže si většinou takovou spolupráci užíváme a sledovatele to baví taky", dodává zakladatel závodu Miky, který si s oblibou nechává tykat.

My celé myšlence držíme palce a budeme vás informovat o novinkách.

Zdroj (foto): lowcostrace.com

reklama

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější