reklama
 
Sendvičová generace

Skončíme v sendviči: Mileniálové jako budoucí sendvičová generace

Milujeme Big Macy, Texas Grandery, Zingery a vůbec všechno, co je sendvič. Sendvičová generace ale netrpí nadváhou a nezvladatelnou chutí jíst...
reklama

#WTF je sendvičová generace?

Sendvičová generace je terminus technicus označující lidi (nejen) středního věku, kteří mají současně na krku děti a zároveň se musí postarat o své vlastní rodiče. Označení sendvičová generace poprvé použila americká sociální pracovnice Dorothy Miller. Miller chtěla v 80. letech upozornit na finanční, psychickou i zdravotní zátěž, kterou tento fenomén začal rodinám v USA způsobovat (a že ta zátěž fakt není malá). Trend sendviče se ale začíná dostávat i za hranice Spojených států. Třeba k nám…

Foto: Studenta

Faktory vzniku sendviče?!

Sociologové vidí vznik sendviče zhruba ve třech základních faktorech. Prvním faktorem je, že se lidé prostě dožívají vyššího věku (v ČR nám to vystoupalo od roku 1980 z cca 70 let na skoro 80). Druhým faktorem je zvyšující se věk budoucích rodičů. Je to takové to odkládání rodiny někdy na potom. Minulý rok tak průměrný věk prvorodičky poprvé přesáhl 30 let. Faktorem posledním je nízká porodnost. Málo se rodí a statistika varuje, že se budoucí sendvičáci za chvíli možná budou starat o více rodičů než dětí. A kdo se postará o sendvičáky. Roboti?

Existuje řešení?

Řešení této situace není úplně jednoduché. Jedná se o zásah do systému sociální politiky státu. Tlak na zvýšení možnosti zkrácených úvazků, větší dostupnost práce z domova i různá sociální zvýhodnění pro lidi starající se o děti i své rodiče. No a nebo roboti.

Tak co? Skončíme v sendviči, nebo ne?

Zdroj: HuffingtonPost

reklama

Nejčtenější za měsíc

Nejnovější