reklama
 
Nepodceňujte vzhled své vizitky: jak si vytvořit tu nejlepší?

Nepodceňujte vzhled své vizitky: jak si vytvořit tu nejlepší?

Dnes vám přinášíme návod, jak se správně prezentovat na vizitce. Bez vizitky neboli navštívenky se dnes nikdo neobejde. Nikdy nepodceňujte její vzhled - design vypovídá o svém majiteli mnohem více než jen jméno nebo číslo telefonu. Vizitka může dokonce vyzradit charakteristické vlastnosti vaší osobnosti.
reklama

Co je to vizitka?

Vizitka je malá kartička nebo lístek, na které jsou natištěné kontaktní údaje dotyčné osoby. Nejčastěji se využívá při obchodních jednáních nebo při seznamování. Chcete-li udělat dobrý dojem a dobře se prezentovat před ostatními, nezapomeňte mít vizitku vždy při ruce. Kartičky obvykle mívají rozměr 90×50 mm. Vizitky tak mají ideální velikost, která se skvěle vejde do peněženky nebo do kapsy od saka. Pamatujte si, že samotné předání navštívenky musí být na úrovni. Nikdy nedávejte vizitku „jen tak mimochodem“. Upozorněte na ni. Vizitka přeci znamená nový kontakt nebo příslib spolupráce do budoucna! Nemusíte ji předávat jen „z ruky do ruky“. Vizitku můžete například přibalit k dárku svému klientovi či kolegovi nebo ji přidat do kytice květin.

Co všechno napsat na vizitku?

Na vizitku se píší vaše základní osobní údaje. Jméno a příjmení je samozřejmost. Ale co vysokoškolský titul? Není to nafoukané, zbytečné nebo příliš osobní? Expert na etiku Ladislav Špaček doporučuje titul na vizitku uvést. Proč byste se měli stydět za své vzdělání? Přestože diplom dneska není záruka, stále představuje určitou míru důvěryhodnosti. Dále na vizitku určitě napište svůj email. Máte-li dva, klidně připište i ten druhý. Číslo telefonu nebo mobil se dneska stalo nezbytností. Tím nikoho neohromíte. Ale pokud máte účet na Facebooku či na Twitteru, neváhejte! Sociální sítě využívají téměř všichni, a tak tento údaj každý bezpochyby ocení.

Foto: Studenta

Někdy méně znamená více

Důležité je dodržovat základní pravidlo: méně znamená více. Zkrátka vizitka nemá vypadat jako vytržená stránka z knížky. Účelem je především druhého zaujmout. A tak se snažte, aby byla vizitka přehledná a stručná. Doporučujeme jméno a příjmení zvýraznit nebo podtrhnout oproti ostatním informacím na kartičce. Originálním zdůrazněním svých údajů dosáhnete také pomoci barevných kontrastů. Nikdy nepište zbytečná hesla nebo nepodstatné informace. Vizitka není rodný list ani „občanka“!

Vyrobte si vizitku sami

Navrhnout si vlastní vizitku dnes není žádný problém. Existují dva způsoby: můžete si objednat výrobu u specializovaných firem nebo si vizitku zkrátka sami vyrobit pomocí počítačových programů typu AdobeInDesigne nebo Adobe Illustrator. Vyzkoušet můžete i aplikaci Publisher. Jestliže si navštívenku navrhnete sami, určitě nezapomeňte na důležité ohraničení, minimálně jeden centimetr od kraje.

Proč je vhodné pořídit si vizitku?

A jaký je význam navštívenky? Vizitku lidem nabízíme, pokud s nimi chceme do budoucna udržet kontakt. Kartička je tak skvělou příležitostí, jak si nenuceně vyměnit osobní údaje.  Dále navštívenky s oblibou využívají lidé s legračním nebo těžko zapamatovatelným jménem. Vyhnou se tak trapným situacím u oslovování. Nenápadná kartička se jménem tak může sloužit jako chytrá pomůcka.

Co všechno napsat na vizitku:

  • jméno, příjmení (+ titul)
  • mobil, telefon
  • email
  • adresa bydliště/pracoviště
  • webové stránky
  • kontakt na sociální sítě
  • logo

Zuzana Plecitá

reklama

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější