reklama
 
stůl - ilustrační foto

#Back to school: 5 tipů, jak přežít začátek školy

Prázdniny jsou za námi a zvyknout si po návratu ze slunečné pláže nebo chalupy na běžné pracovní tempo a školní dril je kolikrát peklo. V toto krizové období je důležité si uvědomit, že hlavní jsou zážitky, které si v sobě poneseme alespoň celý další semestr. Způsob, jak se stresu ze začátku semestru úplně vyhnout zatím nikdo nevynalezl. Takže žádnou zázračnou pilulku pro tebe bohužel nemáme. Zkus ale těchto pár tipů, jak si ten nemilosrdný návrat do reality zpříjemnit.
reklama

1. Hoď to na papír a plánuj

Prokrastinace - kdo z nás s ní nebojuje? Znáš to: i když jsi ještě před chvílí byl plný myšlenek, co všechno uděláš a splníš, v mžiku je po nadšení a často plány zůstanou pouze v hlavě. Věčné odkládání úkolů a vymýšlení výmluv, proč něco nemáš, je více než otravné a stěžuješ tím život nejen sobě, ale i lidem kolem. Přitom stačí koupit obyčejný bloček, kam si na každý den napíšeš seznam toho, co uděláš. Pak už budeš jen odškrtávat splněné úkoly.

Zní to až banálně jednoduše, ale opravdu to funguje.

Studenti
work
Přechod na vysokou školu. Co všechno vás čeká?
15. 9. 2017
2 minuty inspirace

2. Pěkný sešit je základ

Ošklivé zápisníky tě příliš motivovat k pozitivnímu odstartování semestru nebudou. Dopřej si takové, které tě hned na první problém nabijí energií. Nemusíš dokonce ani kupovat ty nejdražší. Stačí trocha fantazie a třeba barevná páska z papírnictví za pár korun.

Uvidíš, jak se ti s nimi bude hned líp pracovat. Navíc procvičíš svou kreativitu a odvedeš myšlenky od starostí.

3. Umění odpočívat

Nezapomeň, že méně je skutečně někdy více. S nasazením to nepřežeň. Dej si pozor, aby sis toho nenandal více, než jsi schopný zvládnout. Zařaď do svého plánovače také pauzy. Stejně jako diplomku z ekonomiky si zapiš do notýsku i libovolnou formu relaxace a pohybu.

Uvidíš, že budeš paradoxně na konec ještě produktivnější, než kdybys seděl u stolu celý den. Uvolníš se, vyplaví se hromada endorfinů a práce půjde lépe od ruky.

4. Nenech mozek hladovět

Nepravidelná nebo nevyvážená strava může napáchat víc škody, než si dovedeš představit. To, jak se stravuješ má velký vliv nejen na tvé tělo, ale i mysl. Mozek průměrného člověka spotřebuje za den asi 260 kcal. Dovedeš si asi představit, že když ho zaměstnáváš tak, až se z něho kouří, "sežere" ještě daleko víc. Je tedy opravdu důležité, dopřát mu přísun tekutin a energie v pravidelných intervalech.

10 věcí pro úspěšné zvládnutí nového semestru
Studenta
10 věcí pro úspěšné zvládnutí nového semestru
11. 2. 2016

A nezapomeň, že pokud jediné, co mu dopřeješ, budou koblihy a čokoláda, asi ti zrovna moc nepoděkuje. Mysli především na vyváženost, aneb BALANCE IS THE KEY!

5. Spi sladce

Pokud razíš teorii, že na spánek budeš mít dost času v hrobě, asi to moc daleko nedotáhneš. Tvé tělo i mozek potřebují odpočinek. Uvidíš, že když jim ho dopřeješ, odmění se ti mnohem vyšší produktivitou. Spánek je velmi důležitý pro regeneraci celého organismu. Tělo odpočívá a zároveň se čistí a takzvaně "filtruje" mozek. Zpracovává veškeré podněty, které jsi mu přes den dal.

Zjednodušeně prostě třídí myšlenky. Některé z nich ukládá do paměti, ty méně důležité likviduje. Také nepřestáváš vycházet z údivu, jak geniální ten lidský organismus je?

Pár tipů na závěr:

  • nauč se myslet a mluvit i o něčem jiném, než je práce
  • dodržuj pracovní dobu
  • neodmítej kvůli úkolům schůzky a stýkej se s přáteli a známými
  • neztrácej smysl pro humor
  • nevzdávej se koníčků kvůli škole
  • nauč se dělat i něco jiného, než jsi byl zvyklý
  • nezanedbávej svůj zdravotní stav ani vzhled a nezapomínej, že co můžeš udělat zítra, nemusíš nutně dělat dnes

reklama

Nejčtenější za měsíc

Nejnovější