reklama
 
deprese podzim

#podporujeme: Odpočiň si a nevypusť duši

V dnešní době je možná pravděpodobnější, že místo rýmy chytneme nějakou tu depresi. Ani nemáme Hermionin obraceč času, abychom stíhali všechno v takovém tempu, jakým se o to snažíme. K 10. říjnu se váže Den duševního zdraví a organizace Nevypusť duši k tomuto dni zahájila výzvu Odpočiň si, aby tak upozornila na důležitost prevence psychických onemocnění. A my jsme se ji rozhodli nejen podpořit, ale i vyzkoušet.
reklama

Duševní hygiena je stejně tak důležitá jako ta fyzická. Čištění zubů se možná po letech stalo rutinní záležitostí, ale takový odpočinek už na tom tak dobře není. Každý z nás si může pravděpodobně položit ruku na srdce a přiznat si, že se občas nezdravě přetěžuje.

Letošní rok Dne duševního zdraví se zaměřuje právě na mladé lidi v měnícím se světě, a to proto, že v oblasti duševního zdraví jsou děti a mladí lidé jednou z nejohroženějších skupin: 50 % chronických duševních onemocnění se poprvé objeví do 14 let, 75 % pak do 24. roku života. Nějaké duševní obtíže zažívá ve třídě v průměru až šest dětí ze třiceti ve věku 12-18, což dělá 20 %.

Foto: Nevypusť duši

Marie Salomonová, spoluzakladatelka a ředitelka neziskové organizace Nevypusť duši, jezdí spolu s lektory po školách, kde pořádá workshopy pro středoškoláky, ale pracuje i na speciálním programu pro učitele. Se studenty mluví nejen o duševních onemocnění, ale poradí jim, kde vyhledat pomoc, pokud už tam nějaký ten kaz je.

Foto: Nevypusť duši

Právě s organizací Nevypusť duši se teď můžete zapojit do výzvy Odpočiň si, která vám po sedm týdnů dá tipy, jak udržovat duševní hygienu a jak je důležité si občas prostě odpočinout. Jejím vyvrcholením pak bude jeden den v prosinci, kdy nebudete dělat nic jiného, než odpočívat. Především od 8 hodin večer. Tím dnem je 12. prosinec - takže jestli máte naplánovaný vánoční večírek, tak počítejte s tím, že nebude tak divoký jako vždycky. Vánoce mají přece jenom být svátky klidu a pohody, a ne stresu a zběsilého běhání po obchoďácích.

My se do výzvy pouštíme taky. Chceme mít duši stejně pěknou jako čerstvě umyté vlasy. Naše redaktorka Terka se rozhodla tuto výzvu vyzkoušet a na vlastní kůži popsat, jak to změnilo její život a duševní pohodu.

Pokračujeme v tipech k naší výzvě Odpočiň si s Nevypusť duši! Jedním ze základních stavebních kamenů duševního, ale i fyzického zdraví, je zdravý spánek. Navrhujeme tedy začít při naší odpočívací výzvě pracovat právě na něm. A jak na lepší spánek? Dali jsme pro vás dohromady infografiku s pár doporučeními. 😴 Spát byste měli ideálně 7-9 hodin denně. Spánek ale není jen o kvantitě, ale také o kvalitě. Jako rozšíření infografiky je pro vás na našem blogu k dispozici i článek na stejné téma. 🛏️ >> http://bit.ly/OdpocinSi_Spanek 🎈Jak jste na tom se spánkem vy? Kolik hodin denně v průměru naspíte? Označte dnes někoho, komu by se mohla naše doporučení hodit. 💜

Zveřejnil(a) Nevypusť duši dne 22. October 2018

První týden je věnován spánku, kterého má někdo možná málo, možná moc. Na Facebooku Nevypusť duši najdete tipy pro kvalitní spánek, na blogu více informací jak na lepší spánek a není nic jednoduššího než se přidat k facebookové události.

reklama

Nejčtenější za měsíc

Nejnovější