reklama
 
Marketingový ředitel L'Oréal: Jako chlap nemám problém s tím, že jsem měl na starosti make-up
poweredbyexperts

Marketingový ředitel L'Oréal: Jako chlap nemám problém s tím, že jsem měl na starosti make-up

Ještě jako student se zúčastnil marketingové soutěže a díky tomu nyní sedí v ředitelském křesle. Jaké to je, vymýšlet kampaně, které propagují barvy na vlasy, šampony nebo krémy proti vráskám? Marketingový ředitel L’Oréal Lukáš Saitz prozradil, jaké to je být mužskou silou skrytou za ženskými produkty a na jakých projektech právě pracuje.
reklama

Do L’Oréal jste se dostal na základě soutěže Brandstorm. Čím jste tehdy porotu oslnil?

To bylo už hrozně dávno, myslím v roce 2007. Dělali jsme business case Redken for men. Bylo to velmi vtipné, hlavně proto, že jsme se scházeli v týmu a brainstormovali. Snažili jsme se být co nejvíc trendy, takže jsme tam měli všechny tehdejší vychytávky, co používalo jen minimum marketérů. Chtěli jsme třeba stavět v Second life, měli jsme v projektu všechny sociální sítě, plus jsme vymysleli velmi zajímavý produkt.

Co to bylo za produkt?

Nazvali jsme ho Delighter, což byl parfém do vlasů. Dnes nám to může připadat banální, ale tenkrát v podstatě neexistoval žádný parfém, který by byl podobný Zippo zapalovači. Měli jsme i dobře udělanou maketu, takže to skutečně vypadalo jako Zippo zapalovač. Název vznikl spojením slov lighter a deodorant a zároveň v sobě nesl skrytý význam slova delight, tedy že si člověk udělá radost.

Kdo je Lukáš Saitz

Lukáš Saitz je Marketing Director Mass Market pro Česko, Slovensko a Maďarsko. Má tím pádem na starosti marketingové oddělení značek Garnier, Mixa a celou značku L’Oréal Paris kromě make-upu. Všechno jsou to produkty, které najdete v široké distribuci, tedy hypermarketech, supermarketech a drogeriích. Jako marketingový ředitel je odpovědný za kompletní marketingový mix.

Co jste pro soutěž Brandstorm vymysleli dál?

Navrhli jsme kompletní salón s inovativními službami. Měli jsme i video vizualizaci, ve kterém jsme salónem prolétávali. Já jsem v té době ještě dělal matematické metody, což byla moje hlavní specializace na VŠE. Hodně mě bavily simulace, takže jsem připravil matematickou simulaci kadeřnického salónu. Na základě dat, která jsme sebrali v terénu, jako kolik lidí chodí do salónu atd., jsme během prezentace živě simulovali, jak se tvoří fronty či jací kadeřníci obsluhují. Z toho vznikl výstup a ukázalo se, jak např. optimalizovat počet kadeřníků v salónu. Tohle třeba tenkrát jiné týmy neměly. Možná i díky tomu jsme to nakonec vyhráli.

To zní jako hodně práce. Kolik času jste do toho investovali?

Bylo to hodně práce. Celé to probíhalo tak tři čtvrtě roku. Na konci jsme měli dokonce k dispozici i reklamní agenturu, která nám pomáhala například s videem.

To musela být velká zkušenost…

Člověk se na tom hrozně moc naučí. Hlavně není omezený žádným budgetem. Takže si opravdu můžete vyzkoušet všechno možné.

Jak vám soutěž pomohla získat v L’Oréal práci?

To už pak bylo docela jednoduché. Byli jsme v kontaktu s HR. Dokonale nás znali, protože jsme s nimi měli mnoho prezentací. Byli jsme s nimi v Paříži na velkém finále soutěže. Takže když jsem se pak vrátil z Erasmu, zavolal jsem do L‘Oréalu a začal dělat Product managera ještě dřív, než jsem měl hotové státnice.

Vy jste vlastně teď v pozici, kdy v soutěži posuzujete projekty ostatních, že ano?

Ano, předminulý rok jsem seděl přímo v porotě. Byl to docela zajímavý pocit. Vlastně se uzavřel kruh.

Na jakých projektech momentálně pracujete?

Měli jsme tu velmi zajímavý a rozsáhlý projekt s Celeste Buckingham. Dokonce jsme za něj získali ocenění. Začal teasingem, kdy Celeste vyzvala své fanoušky, aby jí vybrali odstín barvy, kterou pak na sebe přímo aplikuje. Na to navazovalo finále X-Factoru. To bylo poprvé, kdy ji diváci mohli spatřit s novou barvou. To jsme pojmuli zajímavě i z mediálního hlediska. Použili jsme injektáže, což je takový ten růžek na obrazovce, který se odloupne v průběhu show, vždy když byl záběr na Celeste. Následoval digitální reveal, kdy Celeste všem fanynkám poděkovala, popsala své dojmy a vyzvala je k účasti v soutěži.

Je těžké uřídit takovou kampaň?

Vyžaduje to samozřejmě velké pracovní nasazení, spousty času. Musíte řídit mnoho agentur, mnoho lidí a mít obrovský projektový plán, retroplanning, tasklisty, všechno trackovat a hlídat si, aby nic neuteklo.

Další zajímavý projekt je aplikace Make-up Genius…

Make-up Genius je úplně neuvěřitelná věc. Je to v zásadě interaktivní zrcadlo. Funguje to tak, že si nascanujete obličej, ono to na vás zachytí asi 60 bodů a ty body nepustí, ať se hýbete, jak chcete. Pak si můžete vybrat jakýkoliv náš produkt a aplikace vám jej promítne live přímo na obličej. Můžete se jakkoliv hýbat a vidíte naživo, jak vám sedne.

Kdo vymýšlí takové projekty?

Toto je zrovna mezinárodní projekt. A aplikace byla vyvinuta ve spolupráci s hollywoodskými studii.

Dáváte u vás ve firmě prostor pro vlastní nápady?

Já si myslím, že L’Oréal je přesně ta firma, kde se člověk může realizovat. Samozřejmě jsme globální korporace, takže všechno má své guideliny. Ale zároveň je pro nás důležitá lokální relevance, blízkost ke spotřebiteli. Struktura ve firmě je utvořená tak, že se například stážista může setkat se mnou a odprezentovat mi svůj návrh. Často se takový nápad podaří zrealizovat. Prezentace samozřejmě musí mít business case a všechny ostatní indikátory.

Necítíte se někdy trochu zvláštně, že máte na starosti ženské produkty?

Z vlastní zkušenosti můžu říct, že když jsem nastoupil na značku L’Oréal Paris, byl její součástí i make-up. Já jako chlap, když jsem se podíval na ten stojan s těmi produkty, tak jsem absolutně nechápal, na co se to může používat a aplikovat. Takže jsem první den přišel domů s obrovskou taškou všech produktů a manželka mi musela všechno vysvětlit. Co je eyeliner, co je rtěnka, co je na obočí. Zjistil jsem, že je to vlastně velmi jednoduché. Mimo to, člověk, jak postupuje v hierarchii marketingu, z produktů se stávají čísla. Takže pak je vlastně jedno, jestli prodává make-up anebo auta. Tržní podíl je pořád tržní podíl a business plán je stále business plán. Z tohoto úhlu pohledu absolutně nemám problém s tím, že jako chlap měl na starosti i make-up.

Zaujala vás soutěž Brandstorm? Právě probíhá její 23. ročník! Přečtěte si ZDE, jak se můžete přihlásit.

Text: Jakub Klimeš

Foto: Martin Tejkal

reklama

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější