reklama
 
Škoda Auto uspěla v průzkumu Trendence. Láká mladé talenty

Škoda Auto uspěla v průzkumu Trendence. Láká mladé talenty

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto patří v České republice k nejatraktivnějším zaměstnavatelům pro české studenty a absolventy. Firma to potvrdila úspěchem v průzkumu Trendence Graduate Barometer, ve kterém právě studenti vybírají své vysněné zaměstnavatele.
reklama

V letošním vydání průzkumu Trendence Graduate Barometer se Škoda Auto opět dostala mezi nejatraktivnější zaměstnavatele mladých talentů v České republice. Potvrdila tak loňský úspěch, a dokonce se jí podařilo v sílící konkurenci ještě zlepšit. To je mimo jiné důkaz toho, že se firma intenzivně snaží a o mladé talenty má velký zájem.

Trendence Graduate Barometer v číslech

  • Průzkum probíhá ve 24 zemích včetně ČR.
  • Zúčastnilo se ho více než 320 000 dotazovaných z celkem více než 1 050 vysokých škol.
  • V ČR odpovídalo 12 728 respondentů z 23 vysokých škol.
  • Více než 40 % českých IT a inženýrských talentů je ochotno se za prací stěhovat po světě.
  • Po ukončení studia jsou čeští studenti IT a inženýrství ochotni pracovat až 45 hodin týdně.
  • Evropští studenti stejných oborů jsou ochotni pracovat 42 hodin týdně.
  • Čeští studenti očekávají, že budou muset vyplnit 43 žádostí o místo.

Průzkum Trendence rozděluje výsledky na dva žebříčky – z pohledu studentů ekonomických škol a z pohledu studentů inženýrských a IT oborů. V ekonomickém žebříčku se největší české automobilce podařilo postoupit z loňské třetí na letošní druhou příčku. Před ní zůstává už jen energetický koncern ČEZ, naopak za sebou nechala globálního hráče, internetový gigant Google. V inženýrském/IT žebříčku obhájila Škoda Auto loňské třetí místo, právě za dvojicí Google a ČEZ. První trojka má tedy v obou případech stejné složení, jen mírně jiné pořadí. Oba žebříčky také ukazují, že firmy, které se umístily v loňských letech na předních místech, to nemají s obhajobou úspěchu vůbec jednoduché. Většinou v absolutním měřítku počty příznivců ztrácely, což svědčí o stále větším konkurenčním boji o mladé talenty.

Škoda Auto si v průzkumu připsala i další, dílčí úspěchy. Zvítězila totiž v kategoriích „Nejlepší kariérní web“ a „Nejlepší prezentace na pracovních veletrzích“. Zvláštního ocenění se dočkaly také aktivity automobilky na sociálních sítích. V kategorii „Využití sociálních médií“ se Škoda Auto u studentů ekonomických oborů vyšvihla ze třináctého místa na první. Všechny tyto dílčí úspěchy jsou důkazem snahy automobilky získávat studenty tam, kde je opravdu může oslovovat. „Škoda Auto se v minulých letech skvěle rozvíjela ve všech oblastech. To se odráží i v aktuálních výsledcích studie ‚trendence‘. Opakované ocenění ze strany studentů a absolventů nás velice těší,“ říká k úspěchům Bohdan Wojnar, člen představenstva zodpovědný za oblast řízení lidských zdrojů.

Co je Trendence Graduate Barometer

Trendence Graduate Barometer je rozsáhlý mezinárodní průzkum mezi studenty vysokých škol zaobírající se oblastí employer brandingu. V rámci průzkumu studenti vybírají dle svého mínění nejatraktivnější zaměstnavatele a odpovídají na otázky týkající se budoucích pracovních preferencí, ochoty za prací cestovat, představ o odměňování nebo o míře nasazení. V mnohém je průzkum Trendence podobný průzkumům Universum, které jsme vám detailně představili v minulé Studentě. Mezi průzkumy jsou pochopitelně i rozdíly například v šířce záběru i některých dílčích zjišťovaných skutečnostech. Oba průzkumy však hledají nejatraktivnější zaměstnavatele a jsou výtečným vodítkem jak pro samotné studenty, tak pro firmy, které se z nich mohou poučit, jak mladé talenty zaujmout.

Text: Luděk Vokáč

reklama

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější