reklama
 
Tadeáš Trojan: Student, kolem kterého se točí miliardy. Hledá posily

Tadeáš Trojan: Student, kolem kterého se točí miliardy. Hledá posily

Když chodil na střední školu, snil o velké kariéře golfisty. Postupem času se ale zájem Tadeáše Trojana zaměřil na poradenskou činnost v oboru komerčních realit a společně se svým dlouholetým kamarádem Michalem Pavlasem založil společnost KCRE. A do ní by chtěl nyní přivézt další ambiciózní mladé lidi, kterým nechybí entusiasmus a chuť učit se novým věcem. „Chytří lidé si u nás ve firmě mohou rychle vybudovat silnou pozici,“ říká mimo jiné v rozhovoru pro Studentu.cz Trojan.
reklama

Nejdůležitější otázka na začátek. Čím se konkrétně zabývá společnost KCRE?

KCRE je poradenská a brokerská společnost, která pomáhá developerům, nájemcům a investorům, především na našem trhu, v oboru komerčních realit. Nájemcům pomáháme s výběrem kancelářských, retailových a skladových prostor. Developerům prodáváme jejich nemovitosti a na druhé straně investorům radíme, kam alokovat finance. V současné chvíli velmi intenzivně pracujeme na „raisování“ kapitálu pro vlastní investiční činnost.

Foto: Studenta

Mohou se o místo u vás ucházet i studenti?

Určitě. Ukončené vysokoškolské studium rozhodně není podmínkou. Ambiciózní jedinci, kteří chtějí při studiu začít pracovat na něčem, co má perspektivu a nejde jim pouze o brigádu, aby měli na pivo, jsou u nás vřele vítání. Na oplátku jim nabízíme pozici ve firmě, která spolupracuje na velkých, zajímavých dealech.

Co vás na zájemci o práci nejvíce zaujme?

Určitě entusiasmus, nasazení pro práci, chuť se učit, přirozená inteligence. My nepředpokládáme, že by měli vzdělání v rámci realitního trhu, protože ten trh je dost specifický a pro mladé lidi, řekl bych, dost vzdálený. Chytří lidé si u nás ve firmě mohou rychle vybudovat silnou pozici.

Co konkrétně nyní sháníte za pozice?

Možností je rozhodně víc. Momentálně postupně mapujeme trhy CEE, především Polsko, Maďarsko, Rumunsko a další trhy. Jedná se o research pozici, více analytickou. Zde vidíme uplatnění právě studentů, jejichž časové možnosti jsou limitované – nemáme problém u této pozice s nastavením flexibilní pracovní doby.

Foto: Studenta

Jak se může zájemce o nabídce místa dozvědět?

Většinou z inzerátů na jobs.cz a dalších „pracovních portálů“ a z našich webových stránek www.kcre.cz. Není to ovšem tak dávno, co jsme chodili s mým partnerem Michalem Pavlasem (druhý spolumajitel KCRE) po vysokých školách a vyvěšovali letáky. Nutno podotknout, že tento způsob nebyl moc efektivní.

A co funguje nejlépe?

Nejlépe funguje přímá vazba, kdy nám někdo doporučí zájemce o práci. Poznávání chytrých lidí od konkurence také není na škodu.

Jak jste vůbec začali s podobnou prací vy?

Ta cesta byla poměrně klikatá. Začala už na střední škole, kam jsem chodil s Michalem. Oba jsme byli hodně ambiciózní a věděli jsme, že chceme vytvořit vlastní business. Vše to začalo marketingovými projekty, pak jsme se dostali k expanzi prodejen pro společnost Žabka, jež patřila pod Pentu - jednu z největších investičních skupin u nás. Postupně jsme získávali více a více kontaktů a businessů a rozšiřovali náš team. Je třeba ale říci, že od začátku se snažíme firmu budovat do postupné přeměny v investiční společnost, zaměřenou na komerční reality a další odvětví.

Byli jste velcí snílci?

Byli a pořád jsme. Máme jasnou vizi, za kterou jdeme a věříme, že se nám ji podaří naplnit. Dílčí kroky se nám zatím daří. Naším cílem je vytvoření mezinárodní investiční skupiny s působností primárně na trzích CEE, jež skrze fondy bude investovat do několika oblastí. Primárně nás bude vždy zajímat real estate a energetika.

Vaše společnost se nedávno dostala do podvědomí díky velkému obchodu se společností CPI, kterou vlastní jeden z nejbohatších Čechů Radovan Vítek.

Byl to obchod za cca 64 miliónu EUR, kde jsem pro CPI sjednali nákup 15 budov u nás a na Slovensku. Byla to mimořádně složitá transakce, u které jsme byli jako poradci. Na dalších podobných obchodech momentálně pracujeme v rámci CEE trhu, nicméně naše primární zaměření je stále tuzemský trh.

Pomáhá k podobným zakázkám i hraní golfu, ve kterém jste byl dříve také úspěšný?

Ta doba už je bohužel dávno pryč (smích). Moje aktuální forma je dost mizerná, prostě není čas na trénink. Nicméně ano, umět golf se v businessu určitě neztratí.

Richard Valoušek

(autor je redaktorem MF Dnes)

Foto: Jana Schrammová

reklama

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější