reklama
 
Vyrobeno v Česku: STUDENTSKÁ PEČEŤ slaví 40 let

Vyrobeno v Česku: STUDENTSKÁ PEČEŤ slaví 40 let

Vybíráte si mezi klasikou – tedy mléčnou, bílou a hořkou variantou, nebo raději malinovou či kokosovou z limitovaných edic? Ať tak nebo tak, STUDENTSKÁ PEČEŤ patří už 40 let mezi oblíbené čokolády, jež si zamilovaly celé generace a dodnes patří mezi nejprodávanější tabulkové čokolády jak v České republice, tak na Slovensku.
reklama

Historie STUDENTSKÉ PEČETI se datuje od roku 1975, kdy padlo rozhodnutí vyrobit čokoládu s kousky rozinek, arašídů a želé. Protože do té doby nic podobného v našich končinách neexistovalo, stala se tato čokoláda ihned populární v celé tehdejší Československé socialistické republice. Má také svého předchůdce. Tím je tzv. „Studentský chlebíček“. Ten byl kdysi složen z krájeného a proslazovaného ovoce, arašídů, rozinek a krájeného želé. Navrch bylo vše zalité čokoládovou polevou.

Foto: Studenta

Její výroba vždy byla a je ryze českou záležitostí. V roce 1975 začala v závodě Orion v Modřanech, ale po půl roce se přesunula do fabriky Zora v Olomouci, kde se vyrábí dodnes. Tam ji pod dohledem zkušených mistrů připravují z kvalitního kakaa, mléka a cukru. Většina surovin navíc pochází výhradně od tuzemských výrobců. Dlouhá léta se čokoláda vyráběla ručně, což by ale dnes bylo velmi náročné. I přes to, že se k její výrobě dnes využívají převážně stroje, nijak to neubírá na její chuti.

Závod Zora Olomouc se díky svému širokému portfoliu, tvořenému zejména výrobky Orion, stal nejvýznamnějším výrobcem ve své kategorii. Orion zde má více jak 120letou tradici a od roku 1975 patří STUDENTSKÁ PEČEŤ mezi stálou součást jeho portfolia. Za dlouhou dobu prodeje však tato čokoláda prošla mnohými změnami, a to ve všech směrech.

Obal se za 40 let změnil již poněkolikáté – naposledy letos

STUDENTSKÁ PEČEŤ nevypadala vždy tak, jak ji dnes vídáme na pultech v obchodě. Svůj vzhled změnila za 40 let hned několikrát. Za jednu změnu v designu může i přesun výroby z Prahy do Olomouce. Po dobu, kdy se čokoláda vyráběla v Praze, byla na obalu vyobrazena pečeť Univerzity Karlovy. Po přesunutí výroby do Olomouce ale nahradila tuto pečeť olomoucká orlice.

Foto: Studenta

Nejdéle se udržel její původní obal, ve kterém si ji naši rodiče mohli koupit od roku 1975 až do roku 1994. Pak následovalo vždy drobné vylepšení designu obalu. Nejzajímavější změna proběhla v roce 1998, kdy se na obalu začaly vyobrazovat rozinky, arašídy a tabulka čokolády, aby zákazník již na obalu poznal, na co se může těšit. Zatím poslední změny obalu se STUDENTSKÁ PEČEŤ dočkala v roce 2015. U příležitosti 40. výročí značky tak dostaly obaly nový svěží vzhled a chutnější vyobrazení čokolády.

STUDENTSKÁ PEČEŤ už není jen mléčná a hořká

Na počátku skutečně existovala STUDENTSKÁ PEČEŤ jen ve dvou provedeních – mléčná a hořká. To se postupem času změnilo. V roce 2004 představila firma Nestlé tuto čokoládu i v bílém provedení, což nadšeně uvítaly tisíce lidí, kteří na bílou čokoládu dodnes nedají dopustit.

Od té doby se příznivci čokolády mohli každý rok těšit na minimálně jednu novou příchuť. V roce 2006 se do povědomí dostala kombinace hořké čokolády s višněmi. Právě díky specifické chuti nakyslých višní a hořké čokolády se tato příchuť ihned zařadila na první příčky oblíbenosti.

O rok později přišel Orion s limitovanou edicí se sušenými švestkami. Následovala edice s meruňkami, hruškami, brusinkami, černým rybízem, kousky jablek atd. Za posledních 10 let bylo v nabídce více než 25 příchutí této čokolády. Zmiňovaná speciální receptura s hruškami se mezi zákazníky stala dokonce natolik oblíbená, že se v roce 2012 zase na chvilku na pulty obchodů vrátila, což je u těchto řad nezvyklé. Zájem o ni však přetrvával, a tak se v roce 2013 stala trvalou součástí nabídky STUDENTSKÝCH PEČETÍ.

Je libo jen malinkou na chuť?

Během let spatřilo světlo světa nejen klasické provedení čokolády s váhou 200 g, ale i mnohá její vylepšení. Od roku 1996 si mohli zákazníci koupit i zmenšenou verzi, a sice čtvercovou tabulku čokolády s váhou 100 g. A pokud chtěli jen něco malého na chuť, měli možnost sáhnout po 50g tyčince. V roce 2005 se na čas stala součástí portfolia i 70g verze. Žádná z těchto menších verzí se na trhu ale dlouho neudržela. Kromě toho je možné koupit tuto čokoládu i ve větším formátu, což se skvěle hodí například jako pozornost a malý dárek. Koho by nelákala klasická tabulková čokoláda, může zvolit STUDENTSKOU PEČEŤ ve formě dražé. Variant je na výběr opravdu mnoho.

Soutěže se STUDENTSKOU PEČETÍ

STUDENTSKÁ PEČEŤ se odjakživa pojila i s různými soutěžemi. Velmi oblíbená byla například soutěž „lodě“, v rámci které zákazník spolu s koupí čokolády získal i možnost si pomyslně vystřelit v rámci virtuálního hracího pole. Pokud zasáhl loď, čekala ho výhra například v podobě iPhonu.

V loňském roce měli zákazníci možnost si v rámci soutěže na Facebooku namixovat vlastní příchuť čokolády. Vítěze pak čekala odměna ve formě sedmi kusů čokolády jeho navrhované příchutě, a to pro vlastní použití.

A vzhledem k tomu, že STUDENTSKÁ PEČEŤ letos slaví 40 let od svého vzniku, připravilo Nestlé pro své věrné zákazníky soutěž, v rámci které rozdává až 40 dárků denně. A protože základní ideou této čokolády vždy bylo sdílení a předávání radosti, stačí v rámci této soutěže vymyslet a poslat přání ke čtyřicátým narozeninám.

Ojedinělá a žádaná i dnes

I přesto, že první STUDENTSKÁ PEČEŤ sjela z pásu již před 40 lety, a to jako něco nového a nevídaného, ani dnes nemá v ostatních čokoládách podobného konkurenta. Stále se jedná o specifický druh čokolády, který je charakterizován nejen svou gramáží, ale i speciálním složením. A právě proto má STUDENTSKÁ PEČEŤ na českém a slovenském trhu silnou pozici, přetrvávající dodnes.

Že je stále žádaná i mezi studenty, potvrzuje Martin: „Studentskou pečeť mám tradičně spojenou s učením. Vždycky, když se učím na zkoušku, mám jednu po ruce a během učení z ní ulamuju.“

Infobox

STUDENTSKÁ PEČEŤ má v České republice již 40letou tradici a oblíbili si ji lidé všech věkových kategorií. Během let prošla tato čokoláda několika změnami ve vzhledu a designu, ale nikoli v chuti a složení. V rámci limitovaných edic měli zákazníci možnost ochutnat až 25 různých příchutí. Svým zájmem dokonce jednu příchuť dokázali dostat z limitované edice do stálé nabídky.

Foto: Studenta

Text: Veronika Doskočilová

reklama

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější