Pokud chcete pracovat pro pět nejhodnotnějších na světovém trhu, pošlete svůj životopis do těchto firem.
1. Apple
Hodnota značky Apple vzrosla o 16 % oproti minulému období a finančně je vyčíslená na hodnotu 214,480 $m. Tím se stala nejsilnější světovou značkou. Dostat se do této technologické firmy ale není nic jednoduchého. Výběrové řízení se skládá z několika monitorovaných hovorů, online pohovorů, ale i cest na různá místa, kde vás čekají personalisté. Jeden pohovor trvá skoro celý den, nikoliv hodinu, jak jsme zvyklí.
Pokud vás ale přijmou, očekávejte potlesk - to doslova. Ten je pro Apple údajně typický - tleskají novým zaměstnancům, po skončení schůzek nebo jen tak z radosti. Zaměstnanci své práci věnují téměř veškerý svůj čas, dokonce vyřizují pracovní e-maily i v den svatby. Zkrátka chcete-li být součást Apple, musíte něco obětovat.
2. Google
Stejně jako v minulém žebříčku, obsadil druhé místo Google. Hodnota jeho značky se však zvýšila o 10 %. Skvělou zprávou je, že vlastní kanceláře i v Praze. Ty prý patří mezi nejkrásnější v republice. Hlavním úkolem pražské pobočky je obchodní, překladatelská a koordinační činnost. Uhádnete, čeho si Google nejvíce cení na uchazečích? Není to výška, kreativita ani předcházející úspěchy. Je to ochota učit se novým věcem.
3. Amazon
Cena Amazonu stoupla o rekordních 56 %, což je oproti desetiprocentnímu růstu Google nádherný výsledek. Na druhou stranu to však neznamená, že když je značka silná, je v Česku dobrým zaměstnavatelem. V roce 2016 se strhla lavina ohledně názorů na pracovní podmínky v českém skladu. Na fórech jste se třeba dočetli, že když přijdete o pět minut později, strhnout vám dva tisíce z výplaty, dále že se vyžaduje stoprocentní docházka a neuznávají se ani potvrzení o nemoci od doktorů. Dnes se snad situace uklidnila a problémy se vykrystalizovaly.
Každopádně pokud uvažuje o odborné práci pro Amazon, budete se muset poohlídnout v zahraničí. U nás mají pouze dispoziční a reklamační centrum. Personalisté Amazonu hodnotí v okolních státech uchazeče z více stran, avšak jedním z nejdůležitějších bodů ve výstupní zprávě bude, jestli vás jako člověka obdivují a případně proč. Do svých týmů totiž hledají inspirativní osobnosti. To se odráží i na stále rostoucí síle značky.
4. Microsoft
Hodnota značky Microsoftu se sice zvýšila o 16 %, to mu však nezajistilo udržení třetího místa. Předběhl ho Amazon, který poskočil hned o dvě příčky výš. V Česku už je dva roky otevřené vývojové centrum, které je snem nejednoho vývojáře. Zázemí je velice moderní, k dispozici jsou relaxační zóny, občerstvení, ale i hudební místnost. Práce se prý hodnotí podle výsledků, takže pokud si vše odpracujete během pár hodin, můžete zbytek dne relaxovat nebo brnkat na kytaru.
5. Coca-Cola HBC
Ačkoliv si Coca-Cola udržela své místo v TOP 5 značkách světa, její cena se snížila o pět procent. Nejedná se o žádné překvapení, protože značka stagnuje už od roku 2014 a za tu dobu stihla její hodnota klesnout o téměř 20 %. Vývoj síly této značky za posledních osmnáct let vidíte na grafu níže. Coca-Cola má v České republice sídlo v Praze, ale vlastní i mnoho poboček - třeba v Brně, Českých Budějovicích, Ostravě nebo Olomouci. Zajímat vás budou jejich trainee programy, které jsou určeny pro čerstvé absolventy, které mají připravit na roli manažera.
Benefity jsou v společnosti Coca-Cola více než lákavé. Samozřejmě se odvíjí s ohledem na pracovní pozici. Pro juniory je dosažitelný notebook, iPad, mobil nebo příspěvek na důchod. Lákavý je také akciový program.
V TOP 10 dále najdete Samsung, Toyotu, Mercedes-Benz, Facebook a McDonalds. Kompletní seznam je veřejný na stánkách Interbrand, kde můžete sledovat i vývoj ceny jednotlivých značek.