reklama
 
Workshop PI: Poznáváme praktickou stránku EY

Workshop PI: Poznáváme praktickou stránku EY

Co udělat proto, abys získal práci v prestižní firmě? Nepochybně si připravit správně sestavený životopis a zapůsobit při pohovoru. V EY ti k přijetí do firmy může pomoci ještě jeden faktor. Účast na workshopech, které společnost pro studenty pravidelně pořádá. Nejen, že se tvůj aktivní zájem přičte k dobru u přijímacího řízení, ale hlavně si na vlastní kůži vyzkoušíš, co práce v EY obnáší. 
reklama

EY není jen pro studenty financí

Tentokrát měli vysokoškoláci možnost nahlédnout do prostředí oddělení performance improvement (PI) a skrz několik případových studií se seznámit s každodenní pracovní náplní zaměstnanců. Po krátkém uvítání se studenti, převážně Vysoké školy ekonomické, zaposlouchali do prezentace, která představila firmu EY. Krátké video ukázalo počátky a postupný vývoj společnosti a její českou historii poté detailněji doplnil Zdeněk Dušek, manažer v EY.

„Jde nám o to ukázat studentům, co by o nás měli vědět, posílit náš brand a vědomí, že děláme více věcí než jen audit. Snažíme se dát najevo, že se k nám nemusí hlásit jen lidé z financí, ale i z jiných fakult, protože byznys, který děláme, je natolik různorodý, že každý obor se u nás může uplatnit,“ popisuje Zdeněk Dušek.

Analýza, kreativita, organizace

Workshop rozhodně neprobíhal formou suchých úkolů. Všichni měli možnost si, v malých skupinkách, do kterých byli rozděleni, vyzkoušet opravdové case studies z oddělení zvyšování výkonnosti. Do analytického myšlení se studenti zapojili hned v začátku programu, kdy pomocí excelových tabulek zjišťovali výsledky zadaných úloh. Právě pokročilé dovednosti s Excelem jsou pro působení v PI podstatné. Jeho perfektní používání se však každý při práci naučí během prvních dvou let ve firmě.

S postupem času přišla řada i na kreativitu a každá skupina vysokoškoláků dostala příležitost vžít se do role skutečného projektového týmu. Šlo o jediné. V krátkém časovém úseku na flipchart graficky znázornit, jaký typ mobilních aplikací je mezi studenty nejvíce oblíbený. Fantazii se meze nekladly a postupné představení jednotlivých návrhů bylo rozhodně inspirativní.

Organizační schopnosti si poté přítomní vyzkoušeli nad plánováním a finančně efektním řešením organizace mezinárodní konference. Závěrečnou případovou studií se pak stala distribuční strategie jedné z automobilek, kterou měly týmy vymyslet pro rok 2025. Dalo jim to tak příležitost oprostit se od současnosti a dát volnost své představivosti.

Za workshop bod navíc u pohovoru

Navzdory formálnějšímu dress codu, který organizátoři akce a někteří studenti měli, se jednalo o velmi uvolněný workshop, na němž se nejednou objevily široké úsměvy na tvářích všech zúčastněných. „Přišla jsem na tuto událost, protože bych chtěla v budoucnosti pracovat v EY. Dnes jsem se dozvěděla víc o PI oddělení. Mohla jsem vidět konkrétní case studies, kterými se ve firmě zabývají a poznat tak praktickou část EY,“ popisuje odpoledne v EY Zuzana Zvarková, studentka Vysoké školy ekonomické.

V závěru celého workshopu ještě personalistka informovala studenty o chystaném výběrovém řízení a jeho jednotlivých kolech, kterými uchazeč musí projít.

Přítomnost na akcích tohoto typu může dát každému zájemci o práci body navíc. „To, že se studenti účastní našich workshopů, vnímáme jako pro aktivní krok u výběrového řízení. Dotyčný udělal něco navíc a chtěl vidět, jak to ve firmě funguje. Pro nás je tohle faktor, kdy si řekneme, že nejde jen tak zkusit pohovor, ale už má v hlavě srovnanou vizi své budoucí kariéry,“ zhodnotil výhodu workshopu Zdeněk Dušek.

reklama

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější