reklama
 
6 jednoduchých kroků, jak přežít podzim ve zdraví a pohodě!

6 jednoduchých kroků, jak přežít podzim ve zdraví a pohodě!

Nedávno začala škola a s ní přišel ruku v ruce nepříjemný sychravý podzim plný deště, únavy a povinností. Jak překonat nepříjemné počasí a nudné přednášky? Přinášíme vám několik rad, jak snáze přežít první školní týdny zimního semestru!
reklama

1. krok: Nakupte si vitamíny

Přestože jsou teplé letní dny nenávratně pryč, nezapomeňte jíst stále dostatek ovoce a zeleniny. Vitamíny podpoří vaší imunitu a vy tak budete ve škole podávat lepší výkony. Zvýší se také odolnost vůči stresu, kterého je na začátku každého semestru více než dost. Je to jednoduché. Stačí si hodit každé ráno do batohu jablko nebo pomeranč! Pokud se přesto začnete cítit unavení, zvyšte si dávku vitaminů a kupte si třeba šumivé „céčko“ nebo jiný vitaminový preparát. Ani na podzim nepodceňujte dostatek tekutin. Dopřejte si každý den pár hrnků zeleného čaje nebo obyčejné vody bez bublin.  Výbornou vitaminovou bombou je zázvor s citronem a medem!

2. krok: Nezapomeňte na spánek

Máte přednášky od rána do večera a ve zbylém čase chodíte do práce? Máte pocit, že čas na zábavu a kamarády vám zbývá jen v noci? Zamyslete se nad svým rozvrhem! Snažte se chodit spát pravidelně, každý den ve stejnou dobu. Ideální spánek je kolem 8 až 9 hodin. Pokud si takový „spánkový luxus“ nemůžete denně dovolit, odpočiňte si alespoň přes víkend.

3. krok: Nepodceňujte počasí

Každé ráno se třesete zimou a odpoledne byste se nejraději svlékli do plavek? Nepodceňujte podzimní počasí a ráno se vždy pořádně a teple oblékněte. Určitě nezapomeňte na šátek nebo šálu. Deštník z ruky nedávejte vůbec. Doporučujeme stále módní vrstvení oblečení, díky kterému se můžete hravě přizpůsobit bláznivému střídání teplot a neonemocnět hned na začátku školního roku.

4. krok: Sportem ku zdraví

Zumba, tennis nebo voleyball? Jaký sport jste si letos vybrali? Všichni se na podzim cítíme unavení, ale měli bychom překonat lenost a jít si párkrát za týden pořádně zacvičit. Rozhodně nepodceňujte pohybové aktivity - sport nám zajistí nejen pár školních kreditů ale i dobrou náladu a potřebnou fyzičku! Pokud se neradi trápíte v posilovně, stále ještě můžete jezdit na kole nebo si jít zaběhat.

5. krok: Pobavte se!

Pohled z okna nabízí jen déšť a zimu a vám se nechce ani na krok z postele? Překonejte každoroční podzimní lenost a vydejte se ven za zábavou. Vyměňte letní posezení na zahrádce za večerní kavárnu nebo pivo s přáteli a nelenošte sami doma!

6. krok: Řekněte „NE“ únavě

Klasickou záchranou před únavou představuje hrnek černé kávy. Pokud chcete něco nového, abyste úspěšně odolali spánku, vyzkoušejte nový oblíbený nápoj plný kofeinu – mathé. Objevíte ho ve většině dobrých čajoven i v některých kavárnách. A co dělat, když není na blízku kavárna ani automat na kafe? Doporučujeme nosit při sobě stále guaranu.

Zuzana Plecitá

reklama

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější