reklama
 
Pracovní identita s Accenture: infantilní maily jsou nevhodné

Pracovní identita s Accenture: infantilní maily jsou nevhodné

Udělat dojem na svého budoucího zaměstnavatele při pracovním pohovoru není jednoduché. Obzvlášť, když si nás v dnešní moderní době může nejrůznějšími způsoby „proklepnout“. Zeptali jsme se na pár otázek o pracovní identitě recruitment specialisty společnosti Accenture, globální společnosti poskytující odborné služby v oblasti manažerského poradenství, systémové integrace a outsourcingu, Nikoly Stojanova. Je překvapivé, kolik věcí si o nás potencionální zaměstnavatel zjišťuje a kolik věcí ho naopak nezajímá. Ovšem, jistě to tak není u všech firem, a tak popřemýšlejte nad změnou té profilovky na Facebooku, kde jste úplně namol…
reklama

Když máte v ruce životopis uchazeče o vámi nabízenou pozici, ověřujete si nějakým způsobem pravdivost údajů, které jsou v něm zmíněny? Například praxi, bydliště…

Během interview se doptáváme na různé detaily ohledně studia, dosavadní praxi a využíváme při nich specifické metody pro ověření pravdivosti údajů. V konečných fázích výběrového řízení žádáme kandidáty o různé doplňující informace, jako jsou například studijní výsledky, nebo se ptáme, jakým aktivitám se kandidát během studia věnoval. Všechny tyto informace mohou různými způsoby ovlivnit finální rozhodnutí.

Prověřujete si své, nejen budoucí, zaměstnance i jinými způsoby? Zadáváte jejich jméno například na sociální sítě, jako je Facebook či LinkedIn?

U seniornějších a technických pozic občas ověřujeme profil kandidáta na sociální síti LinkedIn. Facebook považujeme za soukromou záležitost, která by neměla ve výběrovém řízení nikterak figurovat.

Co si myslíte o infantilních e-mailových adresách typu beruska85@ svých potenciálních zaměstnanců, či dokonce klientů? Je to pro vás signál jakési neprofesionality?

Tyto názvy e-mailových adres považujeme za nevhodné, nicméně by žádným výrazným způsobem neměly negativně ovlivnit hodnocení životopisu kandidáta. Přesto doporučujeme profesionálnější podobu e-mailové adresy (např. jmeno.prijmeni@xxx).

Jak často se setkáváte s osobními vizitkami mladých lidí, kteří se u vás ucházejí o pracovní pozici? Působí to na vás kladně, nebo si myslíte, že je to zbytečné a trapné?

Nikdy jsme se s tím u absolventů nesetkali. Z hlediska osobního pocitu to může udělat profesionální dojem. Nicméně nejvíce záleží na tom, jakým způsobem se kandidát projeví po verbální stránce. Všechny podstatné informace by měly být uvedeny v životopise.

Accenture

Accenture je vedoucí světovou společností poskytující odborné služby v oblasti manažerského a technologického poradenství, vývoje softwaru a outsourcingu podnikových procesů. Neváhej a nastartuj svou kariéru ve společnosti, která Ti umožní nejen využít znalosti z vystudovaného IT nebo ekonomického oboru, ale pomůže Ti získávat stále nové zkušenosti.

www.accenture.cz/kariera

Když se student uchází o pracovní pozici, často po něm budoucí zaměstnavatel kromě životopisu požaduje i zaslání fotografie. Oceníte, když vám žadatel o práci pošle střídmou, profesionální fotografii, a ne např. obrázek z party, i když kreativní a osobní?

V žádném případě nelpíme na tom, aby obsahem životopisu byla fotografie kandidáta. Pokud se ale kandidát rozhodne takto učinit, považujeme za vhodné, aby zvolil střídmou profesionální fotografii.

Myslíte si, že při psaní životopisu platí pravidlo „Čím více, tím lépe“, nebo je to přesně naopak?

Pokud se jedná o kandidáta, který je čerstvým absolventem a uchází se o pozici v naší společnosti, doporučujeme životopis v rozsahu jedné, maximálně dvou stran. Důležité je zaměření na klíčové zkušenosti a kompetence, které kandidát považuje za důležité pro budoucí zaměstnání. Upřímnost je v životopise také velmi důležitá. Setkali jsme se s tím, že kandidáti například uvádějí pokročilou znalost cizího jazyka a pak nejsou schopni na pohovoru vůbec promluvit.

Čemu by se podle vás měli uchazeči o práci při komunikaci s budoucím zaměstnavatelem vyhnout? Na co je třeba si dát pozor? Jaké jsou vaše nejkurióznější zkušenosti v tomto ohledu?

Uchazeči by se především měli na potenciální pohovor s budoucím zaměstnavatelem řádně připravit a zjistit si informace o dané pozici a společnosti. Kandidáti by měli umět vysvětlit, proč je daná pozice zaujala a jaká jsou jejich očekávání. Občas se nám stává, že kandidáti vůbec nevědí, o jakou pozici se  jedná. Případně vůbec netuší, čím se zabýváme. Mezi nejkurióznější zážitky se řadí střetnutí s různými typy kandidátů, kteří nesprávně odhadli naši firemní kulturu a k příležitosti osobního setkání zvolili oděv poněkud ležérnějšího charakteru. Setkáváme se opravdu s různými typy lidí.

Někteří jsou například schopni zrušit plánovaný pohovor kvůli špatnému počasí. Neuvěřitelným se stal případ jednoho kandidáta cestujícího na pohovor z jiného města. Dotyčný se opozdil a hned ve dveřích vynadal kolegyni za to, že se naše kancelář nachází na konci světa. Ano, i to je možné. Takže vážení, pozor na slušné chování! :-)

Markéta Ježková

reklama

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější