reklama
 
Čeští fanoušci a pivo: V O2 Areně se vypije 30 tisíc piv za patnáct minut!
poweredbyexperts

Čeští fanoušci a pivo: V O2 Areně se vypije 30 tisíc piv za patnáct minut!

K fandění na zápase nebo koncertu kapely patří neodmyslitelně jedna věc. Pivo. Jak ale zajistíte obsluhu 17 tisíců fanoušků vyprodané pražské O2 areny, aby se na každého dostalo? Odpověď je jednoduchá: unikátní české pivní hospodářství.
reklama

Koncem března vstoupila pražská multifunkční O2 arena do dvanáctého roku svého fungování. A stejně jako v roce prvním, i v tom letošním má na jeho začátku velkou sportovní událost, která do haly během dvou květnových týdnů přiláká stovky tisíc návštěvníků hokeje. Těm v hale slouží také unikátní systém pivního hospodářství, který od počátku existence haly spravuje dlouhodobý partner O2 areny - společnost Pivovary Staropramen. Systém je výjimečný i ve světovém měřítku. Díky němu může být během 15 minut načepováno až 30 tisíc piv čerstvého nepasterizovaného tankového Staropramenu.

Foto: Studenta

Myšlenka a realizace tohoto pivního hospodářství je ryze českou záležitostí. „Celý systém byl vymyšlen v Česku a zakázku zpracovaly tuzemské firmy,“ uvádí Zdeněk Lux, vrchní sládek pivovaru Staropramen a dodává: „Byli jsme v době výstavby haly vybráni jako dodavatel piva a správce pivního hospodářství a dostali stručné a zdánlivě jednoduché zadání – umožnit každému návštěvníkovi tehdejšího hokejového mistrovství, aby si během přestávky mohl dát pivo.“

Aby hala nebyla zatížena neustálým převážením KEG sudů, byla zvolena ve světě výjimečná technologie. „Celý systém je kompletně vyrobený z nerezového materiálu a skládá se ze čtyř hlavních ležáckých tanků, osmi okruhů a 2,7 kilometru pivních trubek. Většina jeho částí je pečlivě uschovaná v útrobách haly. Pivní potrubí je zabudované ve zdech. Zakončuje jej 168 rychlovýčepů a 24 standardních výčepů,“ popisuje Milan Loskot, manažer technického servisu Staropramenu. „Při počátečním testování se ukázalo, že zvládneme natočit až 30 000 piv za patnáct minut,“ dodává Milan Loskot.

Foto: Studenta

Kvalita piva je pro smíchovský pivovar i provozovatele haly samozřejmě velmi důležitá. Do haly se tak díky použité tankové technologii vozí nepasterizovaný Staropramen Světlý. Ten je přitom do haly přivážen cisternou s tanky čerstvý přímo z pivovaru, který je od haly vzdálen jen necelých 10 km. Čerstvost je přitom pro pivo klíčovou kvalitativní vlastností. Blízkost pivovaru také umožňuje flexibilně reagovat na poptávku v hale.

Aby mohl být systém v hale v permanentním režimu údržby, má Staropramen v hale trvale svého správce pivního hospodářství, který o něj denně pečuje.

Co jste nevěděli o pivovodu O2 areny

5 vteřin

přesně tak dlouho trvá natočení jednoho piva

2,7 km

délka celého potrubí, které pivo distribuuje

168

tolik speciálních výčepů se v O2 aréně stará o výtoč nepasterizovaného Staropramenu

4

tolik pivních tanků je v O2 areně k dispozici

70 000 piv

celkový objem pivních tanků

PŘÍPRAVA NA MIMOŘÁDNÉ AKCE – POHOTOVOST V PIVOVARU I V HALE

návštěvníků. Pokud se jedná o několikadenní akci, znamená to pro pivovar mimořádná opatření. Pro rozsáhlé akce v O2 areně, jakou je třeba i nadcházející šampionát, je vždy připraven tým lidí přímo ve smíchovském pivovaru, který zajišťuje logistiku zásobování a kontrolu kvality piva. Posílena bývá i obsluha pivního hospodářství přímo v hale.

„Lze to nazvat pivní pohotovostí jak v pivovaru, tak na místě. Pro takovýto typ akce jsou vždy připraveny do detailu propracované pracovní postupy. Pro každou možnou situaci je zpracován záložní plán včetně záložní technologie čepování piva. Vše proto, aby si každý návštěvník mohl dopřát kvalitní pivo včas. A abychom měli jistotu, že vše bude dobře fungovat, veškeré technické vybavení pivního hospodářství v hale nedávno prošlo celkovou revizní kontrolou,“ popisuje Milan Loskot

Foto: Studenta

Zatím největší kapacitní nápor, který hala během jedenácti let zažila, byl během minulého hokejového šampionátu konaného v České republice v roce 2004. Jeho průběh ukázal, že veškeré naddimenzování a výběr technologií byl správný. Vyprodané zápasy a obrovský zájem návštěvníků z celé Evropy v celkovém součtu znamenaly prodeje v řádu stovek tisíc piv za zhruba dva týdny konání. Za hokejem pak v úspěšnosti prodeje piva následují přirozeně rockové koncerty.

Foto: Studenta

Co se týká odhadu výtoče na každou akci či zápas, ten je přitom velmi složitý. „Vždy jde o specifické publikum. Výtoč tak bývá proměnlivá. O to více je důležité zajistit flexibilitu zásobování. V tom máme výhodu jak ve zkušenosti, tak v blízkosti smíchovského pivovaru a zavážíme ho u mimořádné akce i dvakrát denně. Tankové pivo je pak na místě vždy ve správnou dobu. Například prodej piva během jednoho zápasu mistrovství lze přirovnat k prodeji piva velké hospody za měsíc,“ doplňuje Milan Loskot, manažer technického servisu Staropramenu.

Je vidět, že i tento rok se Staropramen o české fanoušky v O2 areně dobře stará. Hoši, děkujem!

Text: Jakub Klimeš

reklama

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější