reklama
 
Češi a auta: Jaká nás zajímají?
poweredbyexperts

Češi a auta: Jaká nás zajímají?

Nakupujeme vozy podle ceny, nebo podle výkonu? A v kamenné prodejně, nebo on-line? A zajímá nás třeba testovací jízda pomocí virtuální reality, nebo se chceme raději i dál spoléhat jen na něco, co si můžeme takzvaně „ohmatat“? Na to, podle čeho Češi kupují auta a jaké trendy je v oblasti automotive zajímají, se zaměřil letošní průzkum společnosti EY.
reklama

Moderní technologie dnes prostupují do všech sfér našich životů a platí to i pro automobilový průmysl. Z výsledků průzkumu společnosti EY tak například vyplývá, že si 37 % českých řidičů dokáže představit pořízení samořídicího vozu (oproti loňským 29 %). Mezi námi oblíbené technologie patří také elektromobily, jejichž nákup zvažuje až 67 % dotázaných, a v neposlední řadě je na vzestupu i tzv. carsharing, tedy sdílení vozu několika řidiči – v případě potřeby by ho využilo 71 % řidičů, popularitou by tak překonal dokonce i klasické autopůjčovny.

O využití moderních technologií Češi přemýšlejí i při financování vozu – 39 % z nich by totiž uvítalo třeba možnost platby pojištění na základě automatického zasílání údajů o najetých kilometrech a stylu jízdy ze zařízení auta přímo pojišťovně, tedy rychle, efektivně a bez papírování.

Víte, že...?

  • pro 66 % řidičů je nejdůležitější cena auta
  • každý čtvrtý je ochoten vůz koupit on-line
  • 67 % uvažuje o koupi elektromobilu
  • 71 % řidičů by využilo carsharing
  • 37 % Čechů by kupovalo samořídicí auto
  • 6 % řidičů by testovalo auto skrze virtuální realitu
  • 54 % Čechů by auto kupovalo z úspor

Požitek z jízdy a auta z e-shopů

Nejdůležitějším kritériem při koupi nového auta je pro nás jeho cena (66 %), důležité jsou ale i provozní náklady (41 %), spolehlivost (32 %) a značka (17 %). A jak už tomu tak bývá, muži a ženy mají ohledně aut trochu jiné preference – polovina žen se rozhoduje především podle ceny a provozních nákladů (50 %), zatímco u mužů tak činí jen třetina a zbytek se daleko častěji zaměřuje i na radost a potěšení z jízdy.

Samotný nákup by více než polovina respondentů financovala z vlastních úspor (54 %), zájem ale oproti loňsku stoupá, i co se operativního leasingu týče. „Operativní leasing je v podstatě forma dlouhodobého pronájmu. Na jeho konci auto vrátím nebo si pořídím další, zcela nové. Navíc je u některých variant mnohem pohodlnější, řidiči nemusí řešit servis, opravy, prodej ojetého vozu či pojištění,“ vysvětlila nám pojem Petra Kyjonková, manažerka oddělení podnikového poradenství společnosti EY se zaměřením na automobilový průmysl.

Baví vás sledovat trendy, které určují budoucnost automotive odvětví? Rádi byste managementům firem působících v tomto odvětví radili se strategií?

EY hledá kolegy – klidně už při škole.

A co byste možná nečekali – Češi si v poslední době oblíbili nakupování přes internet i v případě nového auta. Přestože většina dotázaných stále preferuje kamenný obchod, každý čtvrtý řidič by byl ochoten auto koupit on-line, nejčastěji přímo na webových stránkách autorizovaného obchodníka nebo na stránkách automobilové značky. Většina nakupujících (96 %) ale stále vnímá zkušební jízdu jako nezbytnou podmínku nákupu. Už i v tomto se však začínáme přizpůsobovat trendům v moderních technologiích – 6 % českých řidičů by se totiž podle průzkumu spokojilo s prohlídkou vozu a s jeho otestováním i pomocí virtuální reality.

Foto: Studenta

Začal jsem v EY jako intern. Už při škole jsem tak mohl dělat zajímavou práci s fajn lidmi a učit se spoustu praktických věcí. Třeba, jak si zorganizovat čas nebo jak lépe strukturovat prezentace. Doopravdy mi to dalo mnohem víc, než kdybych jen chodil na přednášky a semináře.

- Jan Vaculík, Junior konzultant v oddělení Podnikového poradenství, EY

Foto: Studenta

Každý den vidím konkrétní výsledky své práce. EY mě rychle vystřelilo nahoru. Od začátku chodím na schůzky s nejvyšším vedením našich klientů, mám možnost poznávat, jak ti lidé přemýšlejí a jak se chovají. Dají vám třeba jen patnáct minut na to, abyste jim srozumitelně vysvětlil, kde vidíte problém a jaké navrhujete řešení. Cesta k těmto lidem by bez EY trvala mnohem déle.

– Karel Složil, Senior konzultant Podnikového poradenství, EY

reklama

Nejčtenější za měsíc

Nejnovější