reklama
 
Nejdůležitější hodnota pro mladé techniky? Aby byla firma úspěšná
poweredbyexperts

Nejdůležitější hodnota pro mladé techniky? Aby byla firma úspěšná

Podle nejnovějších výsledků průzkumu švédské společnosti Universum se studenti techniky u svého budoucího zaměstnavatele velmi zajímají o jeho úspěchy na trhu. Pro více než polovinu z nich (52 %) je to klíčový faktor v rozhodování, jestli by pro danou firmu chtěli pracovat. Úspěšné české firmy, které mají zajímavé zakázky v zahraničí, nemají o uchazeče o práci nouzi a vybírají si ty nejlepší. Jednou z nich je i Škoda Transportation, které se daří také za našimi hranicemi. 
reklama

Škoda Transportation a její dceřiné firmy představují v oboru dopravního strojírenství tradiční a stabilní českou značku. Jako klíčové výrobky prezentují zejména nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, metro, trolejbusy atd. Více než šest stovek odborníků v Plzni, Praze, Ostravě nebo Šumperku vyvíjí a vyrábí špičkové produkty na míru podle potřeb a přání zákazníků. Celkově skupina firem Škoda Transportation zaměstnává více než čtyři tisíce lidí, kteří pracují v moderních provozech a mohou se spolehnout na dlouhodobě stabilní prostředí.

27 % studentů technických oborů touží pracovat ve strojírenství a výrobě

52 % z nich dává přednost firmám, které jsou úspěšné na trhu

Kromě výroby se Škoda Transportation zaměřuje i na výzkum a pokrok v oboru dopravního strojírenství. Za poslední čtyři roky investovala přes čtyři miliardy korun do výzkumu a vývoje nových systémů, postupů a technologií.

Foto: Studenta

Náročnou zakázku získala díky inovacím

O tom, že je firma stabilní a prosperující, svědčí i její úspěchy. Nedávno získala náročnou zakázku v Německu. Tam by měla dodat 39 jednopodlažních elektrických jednotek. Jejich celková cena přesáhne 10 miliard korun. Vozidla typu „RegioPanter“ budou jezdit na příměstských tratích bavorského města Norimberk.

„Jedná se o naprosto klíčovou zakázku, která potvrzuje, že naše výrobky jsou kvalitní a konkurenceschopné. Vyplácí se nám dlouholeté vysoké investice do vědy a výzkumu, díky kterým můžeme konkurovat největším globálním výrobcům kolejových vozidel. V neposlední řadě tato desetimiliardová zakázka znamená správnost naší strategie orientovat se na západní trhy,“ říká Tomáš Krsek, předseda představenstva společnosti Škoda Transportation, a dodává: „Není to dobrá zpráva jen pro Škodovku, ale pro celý český průmysl. Tento blízký kontrakt dává signál, že české výrobky mohou uspět i na nejnáročnějších trzích světa.“

Foto: Studenta

V rámci tendru na dodávku vozidel pro operátora National Express stála Škoda proti konkurenci několika nejvýznamnějších světových hráčů jako například Bombardier, Alsto. National Express je jeden z největších soukromých operátorů v oblasti železniční a autobusové dopravy na světě. Německá železniční společností BEG ohlásila, že od roku 2018 bude předběžně zajišťovat příměstskou dopravu pro období 2018–2030 v bavorském Norimberku právě National Express. Škodovka zajistí výrobu 39 moderních vozidel, která na sklonku roku 2018 nahradí na příměstských tratích soupravy Bombardier Talent 2, provozované dnes Deutsche Bahn.

Foto: Studenta

Viceprezident pro obchod společnosti Škoda Transportation Zdeněk Majer doplňuje: „V roce 2013 se nám podařilo uzavřít kontrakt s Deutsche Bahn na šest vlakových souprav včetně lokomotiv pro trať Norimberk–Ingolstadt–Mnichov. I díky této zakázce můžeme dnes oznámit, že na tratích nejsilnějšího německého spolkového státu Bavorska by měly jezdit další české vlaky. V tendru S-Bahn Nürnberg jsme nabídli vysoce kvalitní vozidlo typu RegioPanter, které nabízí konkurenceschopný mix v podobě nízkých nákladů na provoz, nízké spotřeby energie a férové ceny.“

Foto: Studenta

Škoda Transportation se v posledních letech významně orientuje na západní trhy. V nejbližších měsících by měl být například vyhlášen vítěz tendru na dodávku dvoupodlažních regionálních jednotek v Severním Porýní-Vestfálsku. Do tohoto tendru se Škodovka kvalifikovala v konsorciu s francouzskou společností Alstom.

Regiopanter

Jedná se o novou generaci moderních nízkopodlažních vozidel. Spotřebují o polovinu méně elektřiny díky rekuperaci energie, která vzniká při brzdění. Celá jednotka je zcela průchozí, nenachází se tu žádné dveře ani příčky. Otevřený je i přechod mezi jednotlivými vozy. RegioPanter je určen pro regionální tratě, kde cestující ocení pohodlné a komfortní sedačky, klimatizaci a wi-fi. Převážet se zde pohodlně dají i jízdní kola či kočárky. Samozřejmostí je bezbariérový přístup a informační systém s nápisy pro nevidomé.

České trolejbusy budou jezdit i v Mexiku

Škoda Electric, dceřiná firma Škody Transportation, se bude významným způsobem podílet na výrobě trolejbusů, které budou již brzy sloužit v Mexiku. Předmětem dodávky je dvacet pět nových vozidel pro město Guadalajara. Trolejbusy bude Škodovka vyrábět společně s tamním významným výrobcem autobusů, firmou Dina.

Foto: Studenta

První cestující by se novými trolejbusy mohli svézt do konce roku 2015. „Škoda Electric dodá do trolejbusů kompletní moderní elektrovýzbroj. Montáž trolejbusů se bude za přímé podpory odborníků ze Škody odehrávat přímo v Mexiku, v závodě společnosti Dina nedaleko hlavního města Mexico City. Hodnota naší části zakázky se pohybuje na úrovni 100 milionů korun,“ sděluje obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch s tím, že k podpisu smlouvy došlo počátkem února letošního roku.

Větší komfort pro Mexičany

Guadalajara je druhé největší město Mexika ve státě Jalisco s více než 1,6 miliony obyvatel a celkovou aglomerací přes 5 milionů. Tamní dopravní podnik Sistecozome v současné době investuje nejen do nových vozidel, ale také do modernizace stávajících trolejbusových linek. Nové trolejbusy nahrazují několik desítek let staré vozy. „Trolejbusy vylepší komfort cestujících a nové technologie škodovácké výzbroje zlepší provozní náklady. Tyto nové vozy budou oproti třicet let starým obsahovat i diesel generátor pro nezávislý provoz na trakčním vedení,“ vysvětluje Pavel Kuch.

Pro Škodu je aktuální kontrakt první sériovou dodávkou vozidel do Mexika. „Mexický trh a vůbec oblast Latinské Ameriky je z hlediska výrobců trolejbusů zajímavým teritoriem. Trolejbusy v Mexiku provozuje například i metropole Mexico City,“ doplňuje Karel Majer, člen představenstva Škoda Electric.

Škoda Electric loni vyrobila rekordních téměř 300 trolejbusů, a navíc získala několik velice zajímavých zakázek. Jedná se například o dodávku kompletní elektrovýzbroje pro až 108 trolejbusů do maďarského hlavního města Budapešti, opci na 40 moderních vozidel do Bratislavy, kam zamíří celkem 120 vozů, modernizaci 32 kloubových trolejbusů v Bostonu v USA, nebo výzbroje a montáž 49 trolejbusů pro italskou Bolognu.

Zkrátka české firmy se musí pořádně otáčet, aby uspěly i v zahraničí. Spoléhat se na „zlaté české ručičky“ už nestačí, investice do inovací a přizpůsobení se zahraničním klientům je pro domácí společnosti klíčové. Podniky, které toto splňují, mají před sebou dlouhou a stabilní budoucnost. A mladí technici si to při výběru své kariéry dobře uvědomují.

Text: Veronika Doskočilová

reklama

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější